ODOBREN PROJEKT IZGRADNJE MOSTA PREKO MESSINSKOG PROLAZA

Izgradnja visećeg mosta s najvećim pojedinačnim rasponom na svijetu, koji će povezivati Siciliju s talijanskim kopnom u utorak se približila realnosti, nakon što je tvrtka osnovana radi izgradnje mosta dala konačno odobrenje za preliminarni projekt.

Za izgradnju mosta, koji će se pružati preko Messinskog prolaza s jednim rasponom u duljini od 3.3 kilometra, predviđa se proračun od 4.6 milijardi eura. Očekuje se da će izgradnja početi 2004. i trajati najviše sedam godina uz mješovito javno i privatno financiranje.

Talijanski premijer Silvio Berlusconi, koji je u izbornoj kampanji obećao ulaganje 100 milijardi eura u nacionalnu infrastrukturu, u utorak je na konferenciji za novinare projekt opisao ´epohalnim´.

Projektirani most za 1.3 kilometra nadmašuje viseći most s najduljim pojedinačnim rasponom na svijetu - most Akashi Kaikyo u Japanu.

Ukupna duljina Messinskog mosta bit će veća od pet kilometara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Projektiran je za najveću snagu vjetra od 215 km na sat i potres jakosti iznad sedam stupnjeva po Richteru.

Most će se uzdizati 50 metara nad morskom površinom, 11 manje od prvotno predviđenih 61, a nosit će dva željeznička kolosijeka, šest traka autoceste i dvije servisne trake.

Njegovoj izgradnji protive se skupine za zaštitu okoliša, koje tvrde da će most narušiti obalni i morski život u Messinskom prolazu.

Oporbeni zastupnici u talijanskom parlamentu govorili su da bi povezivanje bilo znatno jeftinije poboljšavanjem postojećih trajektnih linija i upozorili da bi se Mafija mogla ubaciti u projekt i povećati mu cijenu.

Pietro Ciucci, direktor tvrtke osnovane 1981. radi izgradnje Messinskog mosta, najavljuje da će mostarina iznositi 10 eura a svečano otvaranje predviđa za 2011. godinu.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara