Opera po Orwellovu djelu 1984.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Autori nove opere po romanu 1984. Georgea Orwella nisu se morali puno mučiti da piščevu mračnu viziju bešćutna i okrutna svijeta približe današnjoj publici.
Špijunska i kontrolna tehnologija, uskrata osobnih sloboda, novogovor i naoko beskrajan rat, sve su to argumenti koji djelo iz 1948. s lakoćom smještaju u 21. stoljeće.
Lorin Maazel, američki dirigent i skladatelj koji je 2000. počeo raditi na novoj operi, tvrdi da se ne bavi političkim teatrom.
"Prije pet godina nitko nije tako razmišljao", kaže 75-godišnji skladatelj nakon probe uoči svjetske premijere u utorak.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Ta je tema postala veoma aktualna i sve je relevantnija... Ali to nam nije bila nakana".
Radnja je po mnogo čemu smještena u sadašnjost: zvuci helikoptera, narančasti kombinezoni za kriminalce i američki naglasak Velikoga brata. No opera 1984. uglavnom se drži fabule romana.
"Počeli smo razgovarati o tom projektu 2000. godine, dakle prije događaja od 11. rujna 2001.", kaže kanadski redatelj Robert Lepage, poznat po svojim hrabrim i vizualno inovativnim produkcijama.
"Tada nismo ni slutili da će komad tako snažno korespondirati s današnjim svijetom", dodaje.
Prema Lepageovim riječima, Orwellovo djelo nije nimalo izgubilo na aktualnosti nakon pada sovjetskoga komunizma, totalitarnoga sustava na koji je djelo najčešće podsjećalo čitatelje.
"Treba imati povjerenja u inteligenciju publike, treba vjerovati... da se ne mora naglasiti ili potcrtati ništa što ima veze sa sigurnošću ili terorizmom", kaže redatelj.
(Hina) xvm ysd
Špijunska i kontrolna tehnologija, uskrata osobnih sloboda, novogovor i naoko beskrajan rat, sve su to argumenti koji djelo iz 1948. s lakoćom smještaju u 21. stoljeće.
Lorin Maazel, američki dirigent i skladatelj koji je 2000. počeo raditi na novoj operi, tvrdi da se ne bavi političkim teatrom.
"Prije pet godina nitko nije tako razmišljao", kaže 75-godišnji skladatelj nakon probe uoči svjetske premijere u utorak.
Radnja je po mnogo čemu smještena u sadašnjost: zvuci helikoptera, narančasti kombinezoni za kriminalce i američki naglasak Velikoga brata. No opera 1984. uglavnom se drži fabule romana.
"Počeli smo razgovarati o tom projektu 2000. godine, dakle prije događaja od 11. rujna 2001.", kaže kanadski redatelj Robert Lepage, poznat po svojim hrabrim i vizualno inovativnim produkcijama.
"Tada nismo ni slutili da će komad tako snažno korespondirati s današnjim svijetom", dodaje.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Prema Lepageovim riječima, Orwellovo djelo nije nimalo izgubilo na aktualnosti nakon pada sovjetskoga komunizma, totalitarnoga sustava na koji je djelo najčešće podsjećalo čitatelje.
"Treba imati povjerenja u inteligenciju publike, treba vjerovati... da se ne mora naglasiti ili potcrtati ništa što ima veze sa sigurnošću ili terorizmom", kaže redatelj.
(Hina) xvm ysd
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati