PRAIZVEDBA "PRIČE BEZ KRAJA" KAO OPERE SA SOCIJALNOM PORUKOM
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Djelo njemačkog književnika Michaela Endea "Priča bez kraja" nikako ne završava: 25 godina nakon što je kao knjiga i kasnije film doživjelo svjetski uspjeh, ovog je Uskrsa praizvedeno kao opera u dva njemačka grada istovremeno, Weimaru i Trieru, požnjevši burni aplauz i ovacije publike.
Priču bez kraja kao operu je uglazbio berlinski kompozitor Siegried Mathus, a tijekom dva sata njezina trajanja publika se ponovo susrela sa sada već legendarnim likovima zmaja Fuchura, bijele kornjače Morle i vukodlaka Gmorka.
Scenografija i kostimografija opere podsjećaju u mnogočemu na filmsku verziju. Središnja tema opere je, kao i u knjizi i filmu, izliječenje bolesne dječje kraljice. Radi se o spašavanju svijeta knjiga i ljudske mašte od Ničeg. "Ništa je tamo gdje nema želja", kaže mala kraljica nakon spašavanja svijeta mašte.
Na početku opere s jakom socijalnom porukom, glavni lik priče Bastian, dječak koji se opire odgoju i pun je agresivnog naboja, u trierskoj inscenaciji kazališnog intendanta Heinza Lukasa Kindermanna, sjedi u pritvorskoj prostoriji opločanoj hladnom keramikom, a u weimarskoj redatelja Michaela Schulza pobjegao je od kuće. Dječak, kako to vidi libretist Anton Perrey, čita ukradenu knjigu i uranja u svijet mašte. Tu će naći put do samog sebe i postati nasmijano dijete-spasitelj.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Perrey je u svom libretu preoblikovao mnoge scene iz knjige, ritmizirao jezik za operno pjevanje. Bastian želi biti zao, koristi agresiju kao izolaciju od grubog svijeta oko sebe. Što ga priča - i unatoč njegovu opiranju - više privlači u svoj začarani svijet mašte, to se njegov zaštitni oklop sve više lomi i otpada.
Kompozitor Mathus priču o spašavanju mašte dočarava instrumentima od engleskog roga do bubnjeva. Za svaki lik, bilo Blubba, Auryna ili pauka Ygramula, stvara pregnante karakteristike.
Orkestar interpretira bajkovitu operu u rasponu od tihih solo-dionica do brutalnih akorda. Ima velikih dionica zbora koji ponekad podsjećaju na sakralno pjevanje, isprekidanih višeminutnim a-capella pjevanjem. Partituru nije jednostavno odsvirati s nota, rekao je i njezin autor, 70-godišnji kompozitor Mathus.
Međutim, da li će operu posjećivati cijele obitelji, kako je to skladatelj želio, pokazat će tek budućnost. Kako da djeca teško razumiju operno pjevanje, ovisit će o prethodnom čitanju knjige i filmu.
Mathus je još 1995. godine, za života autora knjige Michaela Endea, osigurao prava za uglazbljenje "Priče bez kraja". Ideja za opernu verziju potiče od dirigenta Kurta Masura. U Hagenu će opera biti premijerno izvedena 8. svibnja, a potom slijede izvedbe u Linzu i u Hofu.
(Hina) xsd
Priču bez kraja kao operu je uglazbio berlinski kompozitor Siegried Mathus, a tijekom dva sata njezina trajanja publika se ponovo susrela sa sada već legendarnim likovima zmaja Fuchura, bijele kornjače Morle i vukodlaka Gmorka.
Scenografija i kostimografija opere podsjećaju u mnogočemu na filmsku verziju. Središnja tema opere je, kao i u knjizi i filmu, izliječenje bolesne dječje kraljice. Radi se o spašavanju svijeta knjiga i ljudske mašte od Ničeg. "Ništa je tamo gdje nema želja", kaže mala kraljica nakon spašavanja svijeta mašte.
Na početku opere s jakom socijalnom porukom, glavni lik priče Bastian, dječak koji se opire odgoju i pun je agresivnog naboja, u trierskoj inscenaciji kazališnog intendanta Heinza Lukasa Kindermanna, sjedi u pritvorskoj prostoriji opločanoj hladnom keramikom, a u weimarskoj redatelja Michaela Schulza pobjegao je od kuće. Dječak, kako to vidi libretist Anton Perrey, čita ukradenu knjigu i uranja u svijet mašte. Tu će naći put do samog sebe i postati nasmijano dijete-spasitelj.
Kompozitor Mathus priču o spašavanju mašte dočarava instrumentima od engleskog roga do bubnjeva. Za svaki lik, bilo Blubba, Auryna ili pauka Ygramula, stvara pregnante karakteristike.
Orkestar interpretira bajkovitu operu u rasponu od tihih solo-dionica do brutalnih akorda. Ima velikih dionica zbora koji ponekad podsjećaju na sakralno pjevanje, isprekidanih višeminutnim a-capella pjevanjem. Partituru nije jednostavno odsvirati s nota, rekao je i njezin autor, 70-godišnji kompozitor Mathus.
Međutim, da li će operu posjećivati cijele obitelji, kako je to skladatelj želio, pokazat će tek budućnost. Kako da djeca teško razumiju operno pjevanje, ovisit će o prethodnom čitanju knjige i filmu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Mathus je još 1995. godine, za života autora knjige Michaela Endea, osigurao prava za uglazbljenje "Priče bez kraja". Ideja za opernu verziju potiče od dirigenta Kurta Masura. U Hagenu će opera biti premijerno izvedena 8. svibnja, a potom slijede izvedbe u Linzu i u Hofu.
(Hina) xsd
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati