Preživjela putnica: Kontradiktoran je osjećaj kad preživiš dok su toliki poginuli
ZRAKOPLOV tvrtke Spanair koji se 20. kolovoza srušio pri polijetanju u madridskoj zračnoj luci, pri čemu su poginule 154 osobe, najprije je dotaknuo tlo repom nakon čega je još tri puta odskočio u duljini od jednog kilometra, izvijestio je predstavnik Komisije za istragu o okolnostima nesreće Francisco Soto.
Na pisti su vidljivi tragovi koji ukazuju kako je "zrakoplov najprije dotaknuo tlo repom", rekao je novinarima Soto. Zbog toga se zrakoplov prepolovio i u takvom stanju prešao još oko 1.200 metara, pritom udarivši tri puta o pistu, nakon čega se zapalio.
Iz bolnice izašla putnica koja kaže da zrakoplov prilikom polijetanja nije imao dovoljno snage
Nesreću je preživjelo samo 18 osoba. Prvi preživjeli koji je napustio bolnicu je 6-godišnji Roberto Alvarez Carretero koji je imao ozljede glave, lica i ruku. On je bolnicu napustio u ponedjeljak dok je njegova 16-godišnja sestra Maria poginula.
Jučer je bolnicu napustila i druga preživjela osoba, 41-godišnja Beatriz Reyes Ojeda, koja je nakon izlaska rekla kako joj se prilikom polijetanja činilo da zrakoplov nema dovoljno snage, potvrđujući navode drugih preživjelih. Reyes Ojeda je ujedno jedina preživjela bez teških ozljeda jer je prošla samo sa posjekotinom noge.
"Nakon što sam osjetila da prilikom polijetanja nešto nije u redu, zgrabila sam sjedalo. Osjetila sam udarac. Moj želudac se uzdizao i padao i nakon toga se više ničega ne sjećam", rekla je Reyes Ojeda.
Nekoliko djece je izvukla iz goruće olupine zrakoplova
Reyes Ojeda je ona koja je nekoliko djece izvukla iz goruće olupine zrakoplova, iako nije poznato jesu li među troje djece koji su preživjeli nesreću.
"Tamo je bilo djece na kojima su bila sjedala. Ja sam ih izvukla iz te pozicije i stavila sa strane kako ne bi više bili zatočeni. Znam da se jako hvali moj postupak, ali mislim da bi svako ljudsko biće pomoglo čovjeku koji traži pomoć", kaže jedna od 18 preživjelih.
Hrabra Reyes Ojeda je jedva susprezala suze kad je pričala o tome kako je ona preživjela dok su toliki drugi poginuli. Polovica poginulih je živjelo na Kanarima poput nje.
"Kontradiktoran je osjećaj zato jer se mnoga tijela vraćaju na Kanare a ja sam ostala netaknuta", kazala je Reyes Ojeda.
Prvi preliminarni izvještaj za mjesec dana
Predstavnik istražitelja Francisco Soto je rekao da na pisti nisu pronađeni baš nikakvi tragovi slijetanja. Istražitelji nisu zamijetili tragove avionskih guma na pisti, što znači da pilot nije ni pokušavao kočiti.
Crne kutije iz zrakoplova, djelomično oštećene, u petak su poslane na analizu u poseban laboratorij u Velikoj Britaniji. Francisco Soto je kazao da crne kutije, usprkos oštećenjima, sadrže komunikaciju između pilota i tehničke podatke o letu.
"Takvu smo odluku donijeli iz dva razloga: zbog kapaciteta britanske komisije da radi sa crnim kutijama, i stoga što ovog puta želimo što prije dobiti informacije", pojasnio je Soto novinarima odluku o slanju crnih kutija na analizu u Veliku Britaniju.
Predstavnik istražitelja rekao je i da su motori zrakoplova pronađeni u prilično dobrom stanju te kako će najvjerojatnije dati puno korisnih informacija. Prvi preliminarni izvještaj bi mogao biti gotov za mjesec dana, ali je malo vjerojatno da će tada imati konačni zaključak o uzroku nesreće.
Soto je kazao da su informacije do sada prikupljene nedovoljne kako bi komentirao novinske izvještaje po kojima je zrakoplov počeo gubiti snagu prije polijetanja ili da nije rulao onoliko dugo koliko je predviđeno.
Nesreću istražuje oko 20 stručnjaka, uključujući američke iz Boeinga koje je angažirala tvrtka koja je 1997. proizvela zrakoplov, McDonnell Douglas, te proizvođač motora Pratt & Whitney.
D.M.
Foto: El Mundo/AFP
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati