Sabor o pravilima medijskog praćenja predizborne kampanje
Tekst se nastavlja ispod oglasa
HRVATSKI sabor je u nastavku današnjeg zasjedanja počeo raspravu o općim pravilima prema kojima bi svi elektronički mediji s nacionalnom koncesijom morali pratiti predizbornu kampanju, a pravila je predložio Odbor za Ustav.
Predsjednik Odbor Mato Arlović rekao je da je Sabor, prema Zakonu o izborima zastupnika za izbore u Hrvatski sabor, dužan donijeti pravila o postupanju elektroničkih medija s nacionalnom koncesijom tijekom izborne promidžbe.
To se odnosi na medijsko predstavljanje izbornih lista u posebnim emisijama, posebne emisije za sučeljavanje predstavnika stranaka, praćenje izbornih promidžbi, plaćene promidžbene poruke itd.
Te bi se emisije emitirale svakoga dana u više termina od početka predizborne kampanje do predizborne šutnje, odnosno dana prije održavanja izbora.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Parlamentarni klubovi podržali su donošenje jasnih pravila za medijsko praćenje predizborne kampanje, u cilju informiranja građana na načelima nepristranosti i ravnopravnosti svih političkih stranaka koje sudjeluju u kampanji.
Jadranka Kosor (Klub HDZ-a) prigovorila je da zbog velikog broja stranaka nitko od njihovih predstavnika po izbornim jedinicama neće imati vremena govoriti u predviđenih 50 minuta sučeljavanja.
Upozorila je i da novinari koji promiču programe stranaka u vrijeme kampanje ne bi smjeli obavljati novinarski posao.
Kosor je pozdravila to što bi svaka stranka mogla prijaviti skupove u nekoliko minuta prije i poslije informativne emisije, ali drži da bi trebalo posebno razmotriti mogu li se pravila pridržavati komercijalne televizije i radijske postaje.
Takvi se mediji, tvrdi Kosor, ne financiraju iz pretplate već iz propagandnih poruka, a obveznim prikazivanjem slabo gledanih emisija morali bi se odreći dijela reklamnom prostora.
Vilim Herman (Klub Libre) pak smatra da je takva "briga" za komercijalne medije ustvari politička poza, jer u Hrvatskoj, drži, postoje mediji koji otvoreno navijaju za određene političke opcije.
To je nedopustivo u vrijeme predizborne kampanje kada svi pod jednakim uvjetima imaju pravo predstaviti građanima svoje programe, rekao je.
O predloženim pravilima klubovi će nastaviti raspravu nakon stanke.
Predsjednik Odbor Mato Arlović rekao je da je Sabor, prema Zakonu o izborima zastupnika za izbore u Hrvatski sabor, dužan donijeti pravila o postupanju elektroničkih medija s nacionalnom koncesijom tijekom izborne promidžbe.
To se odnosi na medijsko predstavljanje izbornih lista u posebnim emisijama, posebne emisije za sučeljavanje predstavnika stranaka, praćenje izbornih promidžbi, plaćene promidžbene poruke itd.
Te bi se emisije emitirale svakoga dana u više termina od početka predizborne kampanje do predizborne šutnje, odnosno dana prije održavanja izbora.
Jadranka Kosor (Klub HDZ-a) prigovorila je da zbog velikog broja stranaka nitko od njihovih predstavnika po izbornim jedinicama neće imati vremena govoriti u predviđenih 50 minuta sučeljavanja.
Upozorila je i da novinari koji promiču programe stranaka u vrijeme kampanje ne bi smjeli obavljati novinarski posao.
Kosor je pozdravila to što bi svaka stranka mogla prijaviti skupove u nekoliko minuta prije i poslije informativne emisije, ali drži da bi trebalo posebno razmotriti mogu li se pravila pridržavati komercijalne televizije i radijske postaje.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Takvi se mediji, tvrdi Kosor, ne financiraju iz pretplate već iz propagandnih poruka, a obveznim prikazivanjem slabo gledanih emisija morali bi se odreći dijela reklamnom prostora.
Vilim Herman (Klub Libre) pak smatra da je takva "briga" za komercijalne medije ustvari politička poza, jer u Hrvatskoj, drži, postoje mediji koji otvoreno navijaju za određene političke opcije.
To je nedopustivo u vrijeme predizborne kampanje kada svi pod jednakim uvjetima imaju pravo predstaviti građanima svoje programe, rekao je.
O predloženim pravilima klubovi će nastaviti raspravu nakon stanke.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati