SDP je oživio, ali na krivi način

SDP je oživio, ali na krivi način

SDP pokazuje znakove života! Mjesec dana pravio se mrtav, mirno ležao dok je kampanja prolazila mimo njega. I onda se iznenada trgnuo i na ulazu u zadnji tjedan kampanje izašao s negativnim i zato duhovitim spotom s Jadrankom Puž: prodavačicom na placu i poreznom obveznicom koja živi u Hrvatskoj ("i njezina sestra Barica također") i ne želi da oni koji nemaju pojma kako se u Hrvatskoj živi odlučuju kako će ona živjeti. Spot je izravni odgovor na kritizirani HDZ-ov spot s Nikom Kovačem kojim se poziva sve Hrvate izvan domovine da izađu na birališta. I tako HDZ-u donesu što više mandata u 11. izbornoj jedinici.

Netipično za SDP, spot s Jadrankom Puž je duhovit, zanimljiv, pa čak i pogođen. I vjerojatno prvi puta u kampanji SDP je artikulirao raspoloženje birača gnjevnih zbog HDZ-ove kampanje s Kovačem (i drugim sportašima). Nažalost, SDP je to učinio prvenstveno kako bi umanjio štetu prouzročenu odustajanjem od kandidiranja liste u izbornoj jedinici za dijasporu, te još više, najavom Zorana Milanovića da želi ukinuti pravo glasa Hrvatima u BiH.

Drugim riječima, SDP panično želi kompenzirati HDZ-ovu kampanju u inozemstvu i motivirati što više birača u Hrvatskoj da se pojave na biralištima. Što više birača izađe u Hrvatskoj, više će glasova trebati za jedan mandat u dijaspori. I jasno, ali trenutno manje važno, što bude veći odaziv na izbore, veće su šanse da vlast bude smijenjena.

To je bila SDP-ova poruka 2000. godine, uoči referendumskih izbora protiv Tuđmanove vlasti. Tada je oporba, po američkom modelu, nastojala izvući na birališta što više novih birača - prvenstveno mladih - kako bi se pobijedila vojska odanih i discipliniranih HDZ-ovih glasača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Danas SDP poziva birače u prvom redu kako bi popravio ono što je nepotrebno pokvario. Glavna bitka u ovoj kampanji vodi se oko nečega što uopće nije tema. Odnosno, nije trebala biti.
Dakle, Milanović je nepotrebno istrčao s tvrdnjom da Hrvatima u BiH treba ukinuti pravo glasa na izborima u Hrvatskoj, sam sebi nametnuo temu protiv koje se mora boriti, dajući time “gasa” HDZ-u da bez ikakve konkurencije maksimalizira izborni učinak u dijaspori. Da nije bilo takve najave, ne bi bilo ni potrebe za ovom antikampanjom. Odaziv birača u dijaspori bio bi mizeran kao i prije četiri godine, možda i manji s obzirom na raskol kojeg je Sanader izazvao u Hercegovini. Ovako, SDP troši dragocjeno vrijeme i kapacitete na saniranje štete koju je sam izazvao: prvo ukidanjem dijaspore, zatim najavom novih poreza i na kraju nepotrebnim istrčavanjem oko ukidanja vjeronauka u školama. Umjesto da napada HDZ, SDP sam sebe uporno spotiče. Umjesto da nameće teme, SDP se konstantno brani, kao da je on vladajuća, a ne oporbena stranka.

Da zaključimo, Jadranka Puž zgodna je parodija, ali samo obranaška reakcija na HDZ-ovu kampanju. Ako se po ovom predizbornom jutru može prepoznati dan, SDP bi mogao dobar dio svog mandata na vlasti potrošiti na odvraćanje napada od opozicijskog HDZ-a. Sudeći po tome, prvenstveni cilj nije pobijediti i voditi, već nekako preživjeti do idućih izbora.

Tomislav Klauški

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara