Styria Večernji list prodaje Iviću Pašaliću?

PREMIJER Ivo Sanader navodno je već dao nalog za istragu i reviziju prodaje Večernjaka austrijskoj Styriji. Nagađa se da će Austrijanci list prepustiti pravim vlasnicima, možda i Iviću Pašaliću osobno. Nakon postavljanja Miljenka Manjkasa za glavnog urednika premijer Ivo Sanader i predsjednik Stjepan Mesić posumnjali su da je Ivić Pašalić, njihov najveći politički protivnik, pravi vlasnik najprodavanijeg hrvatskog dnevnika.

Ivić Pašalić, savjetnik prvog predsjednika Franje Tuđmana, 1998. godine kontrolirao je operaciju maglovite prodaje Večernjaka tajnovitom Caritas Fundu. To su kasnije potvrdili transkripti s Pantovčaka, a u njima Pašalić priznaje da je ta prodaja dnevnog lista izvršena u stilu "vojne operacije" i da je list kupljen za HDZ, podsjeća Slobodna Dalmacija.

Dvije godine kasnije otkrilo se da su pravi vlasnici Večernjeg lista ljudi koje je Pašalić pronašao da obave taj posao za stranku, Ivica Nuić iz Montmontaže i Pavo Zubak, vlasnik autokuće Zubak. Obojica su bili jako bliski s HDZ-om, a opraštani su im i neki porezni dugovi.

Sluteći da bi mogli izgubiti vlast, pred parlamentarne izbore 2000. godine HDZ-ovci su panično počeli pripremati odstupnicu kojom će spriječiti reviziju prodaje Večernjeg lista. Prema predugovoru s austrijskom Styrijom, Zubak i Nuić su dogovorili prodaju svojih 56 posto dionica Večernjeg lista austrijskoj novinskoj kući, dok je država zadržala svojih 25 posto.

Osnovano saborsko istražno povjerenstvo na čelu s Joškom Kontićem trebalo je ispitati okolnosti prodaje Večernjaka, međutim konkretan zaključak povjerenstvo nije donijelo. Svi su članovi povjerenstva osim Luke Krznarića, bivšeg člana Nadzornog odbora Hrvatskog mirovinskog osiguranja, tvrdili da nepravilnosti pri prodaji Caritas Fundu nije bilo.

Predsjednik Mesić tražio je da se izvrši revizija prodaje Večernjeg Caritas Fundu prije nego ga je kupila Styrija, upozoravajući da će kasnije biti kasno za sve, no Račanova vlada je popustila pritiscima. Račan se kasnije žalio da su mu ruke bile vezane, a pritisak prevelik. Na kraju je njegova vlada prodala Austrijancima i svoj dio u Večernjaku. Styrii je najprodavanji hrvatski dnevnik prodan za 23,5 milijuna njemačkih maraka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sumnjiva prodaja Večernjeg lista pala je u zaborav sve do nedavno kada je za glavnog urednika postavljen Miljenko Manjkas, bivši djelatnik Ureda predsjednika i urednik Motrišta HTV-a. Manjkasu se odavno pripisuje da je Pašalićev čovjek.

Iznenađenje su i ljudi koji su angažirani kao komentatori, a koji su povezani s medijima pod Pašalićevom kontrolom. Također i uređivačka koncepcija koja se, kako primjećuje Slobodna Dalmacija, okreće protiv Srba i prema Hrvatima u BiH. Sve je to potaknulo sumnje da je pravi vlasnik Večernjeg lista zapravo Ivić Pašalić.

Premijer Sanader je posebno na udaru otkada je u Večernji došao Manjkas, koji uporno radi na njegovu rušenju. Sanader opravdano sumnja da iza svega stoji njegov veliki protivnik Ivić Pašalić.

U političkim i medijskim krugovima nagađa se da bi Styria mogla dio vlasništva Večernjeg lista prepustiti bivšim vlasnicima - Zubaku i Nuiću, odnosno Pašaliću, a za sebe zadržati onih 25 posto koje je kupila od hrvatske Vlade 2000. godine.

Nacional u najnovijem broju piše da iza plana Styrije da se dionice hrvatskih tvrtki ponude na burzi krije namjera da se Večernji na najčišći mogući način vrati njegovim bivšim i pravim vlasnicima.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara