Tko je odgovoran za kršenje zakona u Poreznoj upravi? Nitko.
Foto: Arhiva
DOK privatni sektor radi u konstantnom strahu od ogromnih kazni koje im prijete ako prekrše neki od stotina besmislenih propisa, državne institucije i njihovi zaposlenici mogu raditi što god požele - bez ikakvih sankcija.
Jedna od tih institucija, koja se prema nalazu Državnog ureda za reviziju, nije baš držala zakona "kao pijan plota" je Porezna uprava. Istovremeno drakonski kažnjavaju realni sektor i zbog najmanjih propusta. Reda mora biti - kod vas, ali kod njih može biti kaos.
> Porezna uprava krši zakone, a druge kažnjava zbog par kuna viška u blagajni
Državna revizija utvrdila je niz propusta u poslovanju Porezne uprave - od protuzakonite nabave plina, kršenja sporazuma u javnim nabavama, do krivog knjiženja rashoda. No za sve te propuste nije odgovarao nitko.
Umjesto odgovora tko je kriv za kršenje zakona, Porezna objašnjava čime se bavi Revizija
Zamolili smo Poreznu upravu da nam odgovori je li utvrđeno tko je odgovoran za propuste koji se navode u nalazu Revizije, i je li netko u konačnici i odgovarao. No, umjesto odgovora, dobili smo pojašnjenje čime se bavi Državni ured za reviziju.
"Zakonom o Državnom uredu za reviziju propisano je da je revizija ispitivanje dokumenata, isprava, izvješća, sustava unutarnje kontrole i unutarnje revizije, računovodstvenih i financijskih postupaka te drugih evidencija radi utvrđivanja iskazuju li financijski izvještaji istinit financijski položaj i rezultate financijskih aktivnosti u skladu s prihvaćenim računovodstvenim načelima i računovodstvenim standardima.
Revizija je i postupak ispitivanja financijskih transakcija u smislu zakonskog korištenja sredstava. Revizija obuhvaća i davanje ocjene o djelotvornosti i ekonomičnosti obavljanja djelatnosti, te davanje ocjene o učinkovitosti ostvarenja ciljeva poslovanja ili ciljeva pojedinih financijskih transakcija, programa i projekata.
Revizija se obavlja na način i prema postupcima utvrđenim okvirom revizijskih standarda Međunarodne organizacije vrhovnih revizijskih institucija (INTOSAI) i Kodeksom profesionalne etike državnih revizora. Sukladno revizijskim standardima INTOSAI-a ovlašteni revizori daju uvjetno mišljenje onda kada se revizor ne slaže ili kod njega postoji sumnja u pogledu prikaza jedne ili više pozicija u financijskim izvještajima koje su značajne, ali nisu važne za razumijevanje izvještaja. Tekst mišljenja obično ukazuje na zadovoljavajući ishod za subjekta revizije, uz davanje jasne i sažete izjave o pitanjima u kojima postoji nesuglasnost ili nesigurnost, a koja predstavljaju temelj za davanje uvjetnog mišljenja.
Dakle, provedenom revizijom Ministarstvo financija Porezne uprava dobiveno je 'uvjetno mišljenje', a ne nepovoljno koje se daje ako revizor nije u mogućnosti oblikovati mišljenje o financijskim izvještajima u cjelini zbog neslaganja koje je toliko važno da ugrožava prezentirano stanje.", navodi se u odgovoru Porezne uprave.
Znači, zbog kršenja Zakona o javnoj nabavi ili pogrešnog knjiženja rashoda, nikome u Poreznoj upravi nije pala ni dlaka s glave.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati