U Americi sve više u modi prehrana siromašna ugljikohidratima

MODA dijeta sa smanjenim unosom šećera i škroba koja je zahvatila Ameriku, donosi veliku zaradu industriji koja se toliko zahuktala da počinje zabrinjavati potrošačke udruge.

Prema nedavnom istraživanju 59 milijuna Amerikanaca, odnosno 30 posto stanovništva vodi računa o udjelu ugljikohidrata u prehrani.

Nakon progona kalorija i oduševljenja "light" proizvodima, sada je u modi obračun s ugljikohidratima, na što se usmjerila prehrambena industrija.

Najveću je korist od te mode imala mesna industrija koja je zabilježila nagli porast prodaje, na štetu proizvođača tjestenine, kruha i slatkiša. No potonji su odlučili uzvratiti udarac, pa tako sada imamo bombone i čokolade s etiketom "low carb", odnosno s niskom razinom ugljikohidrata.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ni proizvođači pizza nisu htjeli zaostati, pa neki već nude i takve pizze, poput lanca Donatos, bivše podružnice tvrtke McDonalds.

Međutim, prema najnovijim znanstvenim istraživanjima, dijete sa smanjenim udjelom ugljikohidrata dugoročno nisu uspješnije od klasičnih dijeta sa smanjenim udjelom masti. Naprotiv, neograničena potrošnja masti može povećati razinu kolesterola koji je siguran čimbenik rizika za pojavu srčanih bolesti.

"Budući da dva od tri Amerikanca pate od pretilosti i da među djecom i mladima raste postotak pretilih osoba, država ne smije dopustiti da zbog te dijete dobiju na kilaži", kaže Bonnie Liebman, nutricionist u Centru za znanost u društvenom interesu (CSPI), potrošačkoj udruzi.

CSPI poziva američku saveznu službu za nadzor nad prehrambenim proizvodima i lijekovima (FDA) da utvrdi službeni zaštitni znak za nisku razinu ugljikohidrata kako bi se spriječilo širenje lažnih etiketa.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara