U tunelu Mala Kapela postavljen najsuvremeniji sustav detekcije požara

NAKON uspješno izvedenih instalacija sustava detekcije i dojave požara u tunelima na autocesti Zagreb-Split (Sv. Rok, Ledenik, Bristovac, Brinje, Plasina, Grič, Dubrave i Konjsko), stručnjaci Tehnomobila dovršili su instalaciju najsuvremenijeg sustava detekcije i dojave požara i u posljednjem, najduljem tunelu na istoj dionici – tunelu Mala Kapela (5760 m).

Instalacijom sustava "Fibro Laser II" u tunelu Mala Kapela, Tehnomobil se još jednom potvrdio kao regionalni lider u implementaciji najsloženijih sustava tehničke zaštite.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Fibro Laser II" je linearni sustav detekcije požara u tunelima baziran na svjetlovodnom kabelu. Odlikuje se izrazito linearnom funkcijom detekcije duž cijelog područja nadgledanja, a temelj sustava je sofisticirana upravljačka elektronika s pulsnim laserskim izvorom i ekstremno robusna senzorska tehnologija. Sustav radi na principu prosvjetljavanja optičkog kabela moduliranom laserskom svjetlošću iz glavnog kontrolera (OTS). Uslijed zagrijavanja svjetlovodnog kabela, kao posljedice požara, dolazi do povećanja vibracija kristalne rešetke u poluvodičkoj strukturi kristala kvarca (SiO2). Kada svjetlost padne na termički pobuđenu rešetku, dolazi do interakcije između fotona lasera i elektrona u molekulama. Rezultat toga je raspršenje svjetlosti u svjetlovodnom kabelu, koje se još naziva i Ramanovo raspršenje.

Primjer pravovremene detekcije i intervencije je prošlogodišnje zapaljenje motora autobusa u tunelu Sv. Rok, kada je sustav detekcije požara "Fibro Laser II" već za nekoliko minuta alarmirao vatrogasne postrojbe i proslijedio alarmne signale sustavu ventilacije i sustavu regulacije prometa (koji je potom djelovao spuštanjem rampi, svjetlosnim i zvučnim signalima).

Najnovija nesreća, koja se dogodila 5. lipnja u tunelu Frejus na granici Italije i Francuske, duljine od gotovo 19 km, u kojoj je smrtno stradalo dvoje ljudi te katastrofalan događaj u tunelu Mt. Blanc 1999., kada je uslijed gušenja smrtno stradalo 39 ljudi, pokazuju kolikom odgovornošću treba pristupiti pri projektiranju i izvedbi sustava detekcije i dojave požara u ovakvim objektima. Tuneli i različiti podzemni prometni sustavi oduvijek su kritični segmenti prometnih tokova. Tisuće ljudi i tone tereta prolaze kroz njih, pa bilo kakva incidentna situacija, nesreća ili požar, može rezultirati katastrofalnim posljedicama.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara