Umro Marcel Prawy, austrijska operna ikona
Tekst se nastavlja ispod oglasa
AUSTRIJSKA operna zvijezda Marcel Prawy umro je u 91. godini u Beču.
Kako javljaju agencije, Marcel Prawy (Marcel Horace Frydman, Ritter von Prawy) umro je u nedjelju poslije podne u Beču od embolije pluća.
Rođen je 29. prosinca 1911. u Beču, gdje je doktorirao pravo, a glazbu studirao kod Egona Wellesza. Bio je osobni tajnik pjevača Jana Kiepura, a nakon izbijanja Drugoga svjetskog rata emigrirao u SAD. Ondje je, između ostaloga, prijateljevao s Leonardom Bersteinom.
U Beč se vratio 1946. kao američki kulturni poslanik. Godine 1955. postao je dramaturgom bečke Narodne opere, a kasnije producent i promicatelj američkih musicala u Beču. Od 1976. glavni je dramaturg Državne opere. Uz promicanje glazbe poznatim matinejama i televizijskim emisijama djelovao je i odgojno.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brojni su ga se kulturni djelatnici i političari, odajući mu posljednju počast, sjetili kao čovjeka koji je u mnogima pobudio ´oduševljenje za čudesni svijet´ opere, ´kao nitko drugi´ reprezentirao ´Beč kao grad glazbe´, u opernom svijetu bio ´institucija´, ´živi leksikon´ opere, musicala i operete.
Njegove su zasluge za austrijsku kulturu neprocjenjive. Svojim djelovanjem od povratka u Beč rušio je barijere između visoke i masovne kulture, a otkrivanjem mladih talenata bitno utjecao na austrijsku i međunarodnu glazbenu scenu.
Kako javljaju agencije, Marcel Prawy (Marcel Horace Frydman, Ritter von Prawy) umro je u nedjelju poslije podne u Beču od embolije pluća.
Rođen je 29. prosinca 1911. u Beču, gdje je doktorirao pravo, a glazbu studirao kod Egona Wellesza. Bio je osobni tajnik pjevača Jana Kiepura, a nakon izbijanja Drugoga svjetskog rata emigrirao u SAD. Ondje je, između ostaloga, prijateljevao s Leonardom Bersteinom.
U Beč se vratio 1946. kao američki kulturni poslanik. Godine 1955. postao je dramaturgom bečke Narodne opere, a kasnije producent i promicatelj američkih musicala u Beču. Od 1976. glavni je dramaturg Državne opere. Uz promicanje glazbe poznatim matinejama i televizijskim emisijama djelovao je i odgojno.
Brojni su ga se kulturni djelatnici i političari, odajući mu posljednju počast, sjetili kao čovjeka koji je u mnogima pobudio ´oduševljenje za čudesni svijet´ opere, ´kao nitko drugi´ reprezentirao ´Beč kao grad glazbe´, u opernom svijetu bio ´institucija´, ´živi leksikon´ opere, musicala i operete.
Njegove su zasluge za austrijsku kulturu neprocjenjive. Svojim djelovanjem od povratka u Beč rušio je barijere između visoke i masovne kulture, a otkrivanjem mladih talenata bitno utjecao na austrijsku i međunarodnu glazbenu scenu.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati