UNDP predstavio "izvješće o društvenom razvoju: mladi u hrvatskoj 2004."

Ured stalnog predstavnika Programa Ujedinjenih naroda za razvoj (UNDP) predstavio je danas "Izvješće o društvenom razvoju: Mladi u Hrvatskoj 2004.". L

UNDP svake godine objavljuje nacionalno Izvješće o društvenom razvoju, a ovogodišnje, šesto, analizira položaj i stanje mladih u Hrvatskoj kao jedno od ključeva razvoja i temelj za daljnju izgradnju i napredak društva.

Novost je da su mladi bili uključeni u svako područje rada i izradili su cjelokupno Izvješće, rekla je na voditeljica programa UNDP-a za Hrvatsku Nataša Matijašević.

Stalni predstavnik UNDP-a u Hrvatskoj Cornelis Klein rekao je da mu je drago što je ovogodišnja tema mladi, jer je o mladima trebalo progovoriti.

Cilj UNDP-ova Izvješća je poduprijeti Vladine napore i potaknuti proaktivno stajalište u mladih, dajući im potpunu "samoupravu". Dokument tako prenosi poruku koju su mladi sami o sebi odaslali. Osim uvoda, koji sadrži znanstveni okvir istraživanja o mladima, ostatak Izvješća odnosi se na aktivizam mladih i primjere na koji način mladi utječu na svoj život i život svoje okoline.

Temeljito je istražena scena na kojoj djeluju mladi kako bi se pronašli primjeri njihova samoorganiziranja i uklonile teškoće s kojima se suočavaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Izvješće prati i kratki dokumentarni film o pet pozitivnih primjera organiziranja mladih u zajednici.

Mladi u Hrvatskoj u istom su položaju kao i mladi bilo gdje u svijetu - u razdoblju su kad se oblikuju kao osobe, traže svoje mjesto u društvu i započinju vlastit životni put, navodi se u izvješću. Ocjenjuje se i kako je "začudna sporost kojom država i društvo uviđaju da su mladi danas snaga u koju moraju ulagati da bi od njih mogli nešto očekivati".

U brošuri koju je objavio UNDP, nalazi se i popis preporuka s nositeljima aktivnosti, među kojima nisu samo ministarstva nego i udruge, odnosno mladi, tijela javne uprave te lokalne i područne vlasti.

U području obrazovanja preporuča se uvođenje učeničkog i studentskog vrjednovanja nastavnika i školskog programa te načina procjene proporuka i ocjena.

U području mladih i zdravlja preporuča se uvođenje izobrazbe o različitim invaliditetima i pravilima ponašanja prema invalidnim osobama, a za sprječavanje sukoba, nasilja i diskriminacije predlaže se dugoročna i opširna kampanja izobrazbe o nenasilju, koja bi uključivala sve bitne društvene čimbenike.

(Hina) xbma ysp

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara