Vježbom do britkog uma i u poznim godinama

Vježbom do britkog uma i u poznim godinama
OSOBE koje i nakon 70. godine života održavaju dotadašnju tjelesnu aktivnost manje će patiti od slabljenja mentalnih funkcija, pokazuje novo istraživanje.

Prethodna istraživanja naglašavala su važnost održavanja tijela aktivnim u trećoj dobi čime se i mozak održavao u formi.

Novo istraživanje, međutim, sugerira da je razlika u tome što nije dovoljno biti aktivan tijekom života već tu aktivnost valja nastaviti i u starijoj dobi.

"Rezultati studije sugeriraju da poticanjem starijih osoba da ostanu tjelesno aktivne barem približno kao i ranije ili ako čak pojačaju svoju aktivnost (u trajanju ili intenzitetu) nego li ranije može biti važno za održavanje mozga u formi", pišu znanstvenici na čelu s Dr. B.M van Gelderom s Nacionalnog instituta za Javno zdravlje i okoliš u Nizozemstkoj

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tjelesna aktivnost štiti mozak održavajući srce i krvne žile zdravima, što potiče dotok krvi u mozak i smanjuje opasnost od moždanog udara.

Osim toga, neke studije ukazuju da bi vježbe mogle pomoći mozgu stimulirajući stvaranje novih stanica mozga.

Istraga je obuhvatila 295 muškaraca u dobi od 70 do 90 godina iz Italije, Finske i Nizozemske. Sudionici su pružili informacije o intenzitetu i trajanja vježbi među kojima su i aktivnosti kao što su hodanje, vožnja bicikla, vrtlarenje i slično te sportske aktivnosti. Anketari su pratili muškarce tijekom 10 godina, bilježeći tko je od njih pojačao ili oslabio količinu tjelesne aktivnosti.

Mentalne funkcije anketari su pak mjerili standardnim testovima za procjenu pamćenja, računanja, jezičnih sposobnosti i drugih aspekata oštroumnosti.

U muškaraca koji su količinu tjelesne aktivnosti smanjili za najmanje sat vremena svakoga dana, uočen je najveći pad mentalnih funkcija - gotovo tri puta više nego li u muškaraca koji su nastavili vježbati u jednakom vremenskom trajanju.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara