Vlada danas odlučuje o privatizaciji četiri hrvatska brodogradilišta

VLADA bi danas trebala donijeti odluku o pokretanju procesa privatizacije četiri hrvatska brodogradilišta, a individualni planovi restrukturiranja svih šest brodogradilišta ovaj će tjedan biti poslani Europskoj komisiji, najavio je potpredsjednik Vlade, Damir Polančec nakon sastanaka s upravama svih brodogradilišta i sindikata.

Nužnost privatizacije zbog velikih kredita

Plan je da se privatizacija okonča do kraja 2009, godine, a prva brodogradilišta koja će biti privatizirana su Brodogradilište specijalnih objekata, tvrtka kćer Brodosplita, Brodotrogir, Kraljevica i Uljanik. Privatizaciji prethodi rješavanje pitanja pomorskog dobra koje je unijeto u temeljni kapital čiji će model rješavanja biti predstavljen sljedeći tjedan, najavio je Polančec.

Polančec je objasnio da je privatizacija nužna, jer trenutno šest hrvatskih brodogradilišta ima odobrena jamstva  po kreditima u visini gotovo 12,5 milijardi kuna. "Prema planovima sanacije i restrukturiranja od 1. srpnja ove pa do kraja 2012. godine, uz direktne subvencije na svaki isporučeni brod, bilo bi potrebno odobriti dodatnih jamstava za kredite u visini od gotovo 30 milijardi kuna", napomenuo je Polančec.

25 posto dionica nakon privatizacije rezervirano za zaposlenike

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukupni gubici hrvatskih brodogradilišta za prethodnu godinu premašili su milijardu kuna dok su komunalni gubici od kraja 2002. do kraja 2007. godine iznosili preko 8,4 milijarde kuna. Tijekom privatizacije nastojat će se zadržati sva radna mjesta. Struktura budućih natječaja trebala bi biti takva da strateški partneri ponude određenu cijenu za dionice, ali i da iskažu spremnost za preuzimanje obveza te da izrade plan investicija i poslovni plan za narednih pet godina. Od ukupnog broja dionica, njih 25 posto plus jedna bit će rezervirano za zaposlenike koje će nakon pronalaska strateškog partnera biti ponuđene na prodaju zaposlenicima, nadodao je Polančec.

Natječaji koji će biti definirani s upravama i sindikatima brodogradilišta dozvoljavat će to da potencijalni strateški partneri predlože moguću promjenu proizvodnog programa, ali i promjenu djelatnosti. Spominjući Kraljevicu u kontekstu promjene asortimana i djelatnosti, Polančec je izjavio: "Nije izgledno da će se promjena djelatnosti u Kraljevici dogoditi, ali je izgledno da će se u njoj sutra možda, uz vojni program, proizvoditi i mega jahte, a ne brodovi za trgovačku ratnu mornaricu".

Nove mogućnosti za zaposlenike - turizam

Potpredsjednik Vlade dotakao se i Brodotrogira gdje će možda niknuti neki turistički sadržaj dok će strateški partner imati mogućnost preseljenje škvera i nastavak proizvodnje brodova na drugoj lokaciji pod brendom Brodotrogira. Tim potezom, zaposlenici Brodotrogira imali bi mogućnost nastavka rada u turizmu ili proizvodnji brodova, a ukoliko se ne odluče niti na jednu mogućnost, tu će biti stimulativna otpremnina na što je napomenuo da to neće biti nužnost niti prioritet već samo odluka zaposlenika.

V.M.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara