Vlada: Od početka 2005. konkurencija u željezničkom prometu
Tekst se nastavlja ispod oglasa
OD POČRTKA 2005. u hrvatskom željezničkom prometu moglo bi biti više prijevoznika, mogućnost je koju predviđa novi zakon o željeznici čiji je prijedlog s današnje sjednice Vlade upućen u saborsku proceduru.
Prijedlog, naime, predviđa potpuno novu koncepciju uređenja željeznice, razdvajanje prijevoznih usluga od željezničke infrastrukture.
Time se, kaže resorni ministar prometa Roland Žuvanić, stvaraju uvjeti za drugačiju organizaciju željeznice, njenu integraciju u željeznički sustav EU te omogućuje pojava većeg broja međusobno konkurentnih željezničkih prijevoznika.
Predloženi zakon osnova je liberalizaciji tržišta željezničkih prometnih usluga, naglasio je Žuvanić.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ističe da bi željeznička infrastruktura ostala u vlasništvu države. Djelatnost upravljanja željezničkom infrastrukturom obavljao bi upravitelj infrastrukture, pravna osoba koju bi osnovala država.
Vlada bi pak mogla dati koncesiju za upravljanje dijelom željezničke infrastrukture i drugim domaćim i stranim pravnim osobama ako za to postoje opravdani razlozi.
Poslovi pak upravljanja i korištenja lokalnih pruga, odnosno pruga od značaja za lokalni promet, mogli bi se prenijeti jedinicama lokalne i područne samouprave.
Zbog potrebnog procesa restrukturiranja prije razdvajanja željezničke infrastrukture i prometa novi bi se zakon primjenjivao od 1. siječnja 2005.
Sve kreditne obveze Hrvatskih željeznica trebala bi pak preuzeti država kako bi novo poduzeće počelo raditi bez dugova, kazao je ministar.
U saborsku proceduru Vlada je danas uputila i izmjene Zakona o hidrografskoj djelatnosti.
(Hina) bn/um az
Prijedlog, naime, predviđa potpuno novu koncepciju uređenja željeznice, razdvajanje prijevoznih usluga od željezničke infrastrukture.
Time se, kaže resorni ministar prometa Roland Žuvanić, stvaraju uvjeti za drugačiju organizaciju željeznice, njenu integraciju u željeznički sustav EU te omogućuje pojava većeg broja međusobno konkurentnih željezničkih prijevoznika.
Predloženi zakon osnova je liberalizaciji tržišta željezničkih prometnih usluga, naglasio je Žuvanić.
Vlada bi pak mogla dati koncesiju za upravljanje dijelom željezničke infrastrukture i drugim domaćim i stranim pravnim osobama ako za to postoje opravdani razlozi.
Poslovi pak upravljanja i korištenja lokalnih pruga, odnosno pruga od značaja za lokalni promet, mogli bi se prenijeti jedinicama lokalne i područne samouprave.
Zbog potrebnog procesa restrukturiranja prije razdvajanja željezničke infrastrukture i prometa novi bi se zakon primjenjivao od 1. siječnja 2005.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sve kreditne obveze Hrvatskih željeznica trebala bi pak preuzeti država kako bi novo poduzeće počelo raditi bez dugova, kazao je ministar.
U saborsku proceduru Vlada je danas uputila i izmjene Zakona o hidrografskoj djelatnosti.
(Hina) bn/um az
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati