Vulkani na Marsu još potencijalno aktivni

PREMA snimkama europske sonde Mars Express, na površini "crvenog planeta" pronađeni su dokazi koji znanstvenike navode na zaključak o čestim vulkanskim aktivnostima i fenomenu ledenih razdoblja na tom planetu, stoji u članku objavljenom u posljednjem broju znanstvenog časopisa Nature.

U uleknućima otkrivenim na vrhovima četiriju najvećih vulkana na planetu pronađeni su dokazi o njihovoj čestoj vulkanskoj aktivnosti "u razdoblju koje čini posljednjih 20 posto povijesti Marsa", iz čega znanstvenici zaključuju da su vulkani "i danas potencijalno aktivni", prenosi britanski znanstveni časopis.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Instrument poslan u orbitu na Mars Expressu prije gotovo godinu dana omogućio je odlične snimke površine planeta visoke rezolucije, oko 10 metara po pikselu, uz vrlo širok kut snimanja. Znanstvenici sa Slobodnog sveučilišta u Berlinu tvrde da se zahvaljujući odličnoj fotografskoj opremi došlo do novih spoznaja te se na trajanje razdoblja vulkanske aktivnosti na prvim vulkanima "crvenog planeta" Tharsisu i Elysiumu, može baciti sasvim novo svjetlo.

Naime, znanstvenici pretpostavljaju da je lava na obroncima najvećeg vulkana u cijelom solarnom sustavu Olympusa Monsa visokog 21.300 metara i Hecatesa Tholusaa, vrha Elysiuma stara između 40 i 100 milijuna godina, što je razdoblje koje čini oko 80 posto povijesti Marsa.

Znanstvenici su također zaključili da ostaci ledenih naslaga u podnožju Olympus Monsa ukazuju na postojanje ledenih razdoblja koja su se događala u posljednjih 4 milijuna godina.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara