ZET ukinuo studentske pokaze zbog krivotovorenja pečata zagrebačkih fakulteta na molbama

VIŠE od 40 tisuća studenata fakulteta zagrebačkog Sveučilišta odahnulo je kada su prošlog proljeća saznali da ih od početka akademske godine 2006/2007 očekuje besplatan prijevoz u sustavu ZET-a.

Iako se takav Zaključak zagrebačkog poglavarstva čini kao odličan pokazatelj socijalne osjetljivosti gradskih otaca, Index je u posjedu dokumenata i svjedočanstva izvora iz samog ZET-a, koji tvrde suprotno:

Ukidanje plaćanja studentskog "pokaza" nije bilo motivirano olakšavanjem studija studentima i smanjenjem troškova za 42 kune mjesečno, kolika je bila cijena pokaza, već je glavni uzrok bilo dugogodišnje krivotvorenje službenih pečata zagrebačkih fakulteta na molbama koje su neophodne za izdavanje "pokaza".

>>> Pogledajte dokumente (.jpg)

Pojedini djelatnici zaposleni na izdavanju studentskih godišnjih iskaznica su zaprimali molbe sa krivotvorenim žigovima fakulteta, a ta pojava je poprimila tolike razmjere da je najjednostavnije bilo ukinuti godišnje pokaze, odnosno njihovo plaćanje. Porazno je da pravna služba tvrtke, odnosno odgovorne osobe u ZET-u koje su znale za krivotvorenje, su isto zatraškavale godinama.

Naravno da za razliku od ovih slučajeva, putnici uhvaćeni bez vozne karte uredno plaćaju svoje kazne, a one "neuredne" pravna služba ZET-a šalje na prekršajne sudove.

"Crveni križ" radnike stajao 300 tisuća kuna godišnje

Druga nepravilnost u radu Zagrebačkog električnog tramvaja je izdvajanje za Crveni križ ZET-a, a radnici uopće nisu znali da im se uzima od plaće.

Pod krinkom "Crvenog križa", koji nigdje nije registriran, radnicima ZET-a se od plaće oduzimalo po 5 kuna mjesečno. Tko bi se doista bunio zbog tako simboličnog iznosa, ali kada se uzme u obzir broj zaposlenih, dolazi se do 300 tisuća kuna godišnje. Daljnjim računanjem oduzetog iznosa radnicima od 1991. do 2001, kada se jedan od sindikata u ZET-u pobunio protiv toga, dolazimo do cifre od preko 3 milijuna kuna.

"Obzirom da je ovaj narod već dovoljno pokvaren i prevaren nedopustivo je da se takva praksa nastavi. Stoga smo uputili zahtjev Upravi ZET-a da hitno prekine i javno obrazloži dugoogdišnju nezakonitu praksu", pobunio se ZET-ov ogranak Sindikata vozača tramvaja, autobusa i servisa Hrvatske još prije šest godina.

Zanimljivo je kako je vrh ZET-a reagirao na ovo: o zahtjevu sindikata je objavljena tek crtica u tjednom biltenu tvrtke, zajedno sa obavijestima o povoljnoj kupnji posteljine i obuće za zaposlenike u pojedinim dućanima.

Gdje je novac i kuda je otišao, nije poznato, navodno tri osobe imaju pristup knjižici na što je upozorio i jedan od sindikata u ZET-u. Tek se sljedeće godine, u listopadu 2002. neposredno pored obavijesti o izletu gljivara, u biltenu obavještava da Crveni križ ZET-a poziva članove da se jave ukoliko se žele "iščlaniti". O "učlanjenju" i dobrotvornom nametu na njihove plaće, ih naravno nitko nije pitao.

Hrvatski Crveni križ: To nije moguće

"To nije moguće jer je članarina u Hrvatskom Crvenom križu 12 kuna godišnje. Na dobrovoljnoj je osnovi i nitko ne smije nekoga u tuđe ime učlanjivati i prikupljati članarinu.", komentirala nam je Dubravka Horvat, zamjenica izvršnog predsjednika HCK-a. Dodala je da je članarina simbolična upravo zbog uzimanja u obzir socijalne slike naših građana.

Upućeni smo na nižu razinu; Crveni križ grada Zagreba, ali je Ludvig Matić, koji je na čelu organizacije bio na bolovanju, pa nismo uspjeli saznati ništa o ovom aranžmanu ZET-ovskog Crvenog križa.

Direktor ZET-a: Sve ću učiniti da biti zetovac bude nešto časno

Ivan Tolić obnaša funkciju direktora ZET-a tek od listopada prošle godine, ali je od studenog 2002 bio predsjednik Nadzornog odbora tvrtke. Čini se kako je dosta energično krenuo u raščiščavanje nepravilnosti u poduzeću koje je iznimno bitno za Zagreb zbog mnogih razloga: držanja gradskog prijevoza, ostvarenja prihoda koji iz toga proizlaze i činjenice da zapošljava ogroman broj ljudi.

Njegove najnovije incijative su traženje iznimno rigoroznih kazni za napadače na zetovce, prije svega vozače tramvaja i autobusa, ali i otkaz koji je dao osobi s lažiranom diplomom koja je 20 godina radila u njegovom uredu. Također je Školi za cestovni promet poslao na provjeru diplome kandidata koji su se javili na natječaj za vozače autobusa. Ispostavilo se da je 16 kandidata priložilo krivotvorene diplome.

"ZET je tvrtka sa 115 godina tradicije i bitna je percepcija koju imamo u javnosti a ona nije baš blistava. Sve ću učiniti da to poboljšam i promjenim i da zanimanje zetovac bude nešto časno", odlučan je Tolić.

Upitali smo ga tada, kada je već toliko odlučno krenuo u obračun sa nepravilnostima, kako će se postaviti prema krivotvorenim molbama za studentske pokaze za koje se znalo u ZET-u, ali se o tome šutjelo, kao što su i neki djelatnici sudjelovali u tome: "Ne znamo da li su se te krivotvorine radile u ZET-u, to su kaznena djela i zalažem se za to da se kazne svi oni koji su to radili", izjavio nam je Tolić.

Glede problema sa oduzimanjem iznosa sa plaća zaposlenika za "Crveni križ" i hoće li to zaustaviti, Tolić je rekao: "Tek sam tri mjeseca u ZET-u i previše se pitanja postavlja ali obećavam da se tome stati na kraj. To ću pitanje početi rješavati čim prije, već slijedeći tjedan. Priznajem da nisam bio upoznat s tim"

Z.A.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara