Znanstvenici otkrili da u Venerinoj atmosferi postoji ozonski sloj

Foto: Nasa

ZNANSTVENICI su se iznenadili činjenicom da Venera ima ozonski sloj, koji je tanak i sto puta manje gust od onog na Zemlji i nalazi se na visini od 100 kilometara iznad površine. Ovo bi otkriće znanstvenicima trebalo olakšati traženje života na drugim planetima, javlja BBC.

Do sada ozonski su slojevi bili zabilježeni na našem planetu i na Marsu, a Venerin zaštitni pokrivač otkriven je nakon analize podataka koje je prikupio istraživački satelit Europske svemirske komisije Venus Express.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Satelit je kroz Venerinu atmosferu promatrao udaljene zvijezde, koje su se činile bljeđima nego što se očekivalo jer je Venerin ozonski sloj upio dio zvjezdanih ultraljubičastih zraka.

Čini se kako je ozonski sloj nastao kada su sunčeve zrake razbile molekule ugljičnog dioksida kojih je Venerina atmosfera prepuna, a slobodne molekule kisika zatim se na hladnoj strani Venere stapaju u kisik i ozon. Sličnim putem nastaje i ozon na Zemlji.

Iako neki astrobiolozi pretpostavljaju da prisutnost kisika, ugljika i ozona upućuju na postojanje života na planetarnim površinama, znanstvenik Hakan Svedham iz međunarodnog istraživačkog tima koji je radio na analizi podataka kaže kako ovaj pronalazak negira takve pretpostavke i govori samo o cirkulaciji i kemijskom sastavu Venerine atmosfere.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara