Znanstvenici otkrili kako antraks napada imunološki sustav

ZNANSTVENICI su otkrili kako antraks izbjegava reakciju imunološkoga sustava, a to bi moglo omogućiti razvoj djelotvornijih lijekova protiv te zarazne bolesti.

Smrtonosni čimbenik, jedna od tri otrovne bjelančevine u bakteriji antraksa, onesposobljava dendritske stanice, najvažniji dio imunološkoga sustava, pa one ne mogu napasti bakteriju antraksa.

"Ovo je prvo istraživanje koje dokazuje postojanje interakcije između bakterije antraksa i dendritskih stanica", tvrdi dr. Bali Pulendran sa Sveučilišta Emory u Atlanti.

"Kad su dendritske stanice onesposobljene, kao što je to bilo u našem istraživanju, prirođeni imunološki sustav ne uspijeva pokrenuti reakciju na zarazu, a to mikrobu omogućava širenje", dodaje dr. Pulendran.

Smrtonosni čimbenik i druga dva toksina, zaštitni antigen i edemski čimbenik, povećavaju smrtonosnu snagu antraksa, od kojega je u SAD-u umrlo pet osoba zaraženih pismima s antraksom prije dvije godine.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Edemski čimbenik izaziva nakupljanje tekućine u plućima, pa je smrtonosan sam po sebi, a zaštitni antigen štiti druga dva toksina od djelovanja imunološkoga sustava omogućujući im da ulaze u stanice, dok smrtonosni čimbenik uništava stanice imunološkoga sustava.

Kad one odumru, pokreću reakciju u tijelu koja može izazvati trovanje krvi i smrt.

"Naš je konačni cilj primjena ovoga otkrića u razvoju boljih lijekova protiv antraksa i organiziranje novih istraživanja radi što boljeg nadzora reakcije imunološkoga sustava", izjavio je dr. Pulendran.

(Hina) rug dgk

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara