Znanstvenici otkrili molekulu povezanu s neplodnošću

MOLEKULA koja je povezana s neplodnošću kod miševa mogla bi povećati izglede za trudnoću kod milijuna žena koje svake godine liječe neplodnost, objavili su u srijedu američki i japanski znanstvenici.

Naime, čak svaki šesti par mogao bi imati problema s neplodnošću. Premda se uzroci razlikuju od slučaja do slučaja, nemogućnost embrija da se usadi u ženinoj maternici smatra se važnim uzrokom neobjašnjive neplodnosti.

Američki i japanski znanstvenici identificirali su kod miševa receptor LPA koji je povezan s implantacijom embrija i koji bi mogao dovesti do novih metoda liječenja neplodnosti.

"Riječ je o receptoru koji nikome nije padao na pamet kada se govori o neplodnosti", rekao je Jerold Chun, s Istraživačkog instituta Scripps u La Jolli, u Kaliforniji.

Ako ta molekula djeluje na isti način kod ljudi, mogla bi biti novi cilj liječenja neplodnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Većina parova koji se liječe mogu stvoriti embrije zahvaljujući napretku tehnologije i boljem razumijevanju ljudske reprodukcije. No, samo 20 posto embrija uspješno se usadi u maternici.

Chun i kolege sa sveučilišta u Tokiju i drugih američkih centara koji su radili na istraživanju ističu da receptor LPA ima "jasan učinak na sposobnost embrija da se usadi i normalno smjesti".

U istraživanju čiji su rezultati objavljeni u časopisu Nature, znanstvenici su stvorili genetski modificirane miševe koji nisu imali LPA receptore koji se nalaze na površini stanica maternice.

Miševi su mogli stvoriti normalne, zdrave embrije, no oni se u maternici ne bi usadili i razvijali. Gubitak LPA receptora također se odrazio na razine prostaglandina, masne kiseline nužne za normalnu implantaciju embrija.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara