Audi Cross Cabriolet Quattro: Studija iza koje se krije Q5

Audi Cross Cabriolet Quattro: Studija iza koje se krije Q5

AUDI na predstojećem salonu predstavlja Cross Cabriolet Quattro, atraktivnu studiju iza koje se krije dugoočekivani Q5, drugi SUV model u ponudi tvrtke iz Ingolstadta.

Audijev novitet je u konstrukcijom smislu pomirio dva dosad nespojiva svijeta. Nova kombinacija glasi kabriolet + SUV model, a prema riječima Audijevog glasnogovornika, Christiana Bokicha, u ovoj studiji se kriju obrisi budućeg modela. Naime, Q5 će premijerno biti predstavljen dogodine, ako ne već u Detroitu onda definitivno u Ženevi.

Odmah na početku valja biti fer i reći kako ova studija nikada neće ugledati svjetlo dana u obliku Audijevog standardnog proizvoda. Usprkos poplavi novih koncepcija čini se da je još uvijek prerano da se na tržištu pojavi terenski kabriolet, što ova studija u suštini i jest.

Pokazni primjerak postavljen je na 21-inčne kotače, a finiširan je u Copper Sunset nijansi crvenkasto smeđe boje. Središnje mjesto na studiji zauzima pomični platneni krov za čije uklanjanje s vidljivog mjesta je potrebno svega 17 sekundi. Čistoći linija doprinosi i izostanak B nosača, dok će markantnom nastupu, uz prije spomenute valjke od kotača (gume 265/35) pripomoći i naglašena prednja maska, kao i plastična zaštita donjeg dijela vozila.

Studiju pokreće uzdužno postavljeni 3.0 TDI motor, kojeg karakterizira 240 KS maksimalne snage i 500 Nm zakretnog momenta. Usuglašen sa osam-stupanjskim automatskim mjenjačem, ovaj će Audi postići 100 km/h za 7,2 sekundi, uz prosječnu potrošnju od svega 7,3 l/100 km. Pogon je naravno na sve kotače, s prijenosom 40:60 u korist stražnje osovine. Središnji diferencijal može, ovisno o uvjetima,  na prednju osovinu proslijediti do 65 % snage, odnosno do 85 % na stražnju. Ekološki standard ispuha Euro VI koji na snagu stupa tek 2014. godine. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, osnovna namjena nije bila obarati brzinske rekorde već ispitati koliko dobro se platforma snalazi s nametnutim zahtjevima, prije svega zbog činjenice da se težište vozila pomaklo po visini. U zadovoljenju visokih zahtjeva dinamičke stabilnosti pripomoći će električno upravljan sustav nadzora ovjesa putem kojeg se dopušta regulacija visine vozila s maksimalnim korakom od 40,6 mm. Ugrađene su i keramičke kočnice (diskovi) promjera 308 mm sprijeda i 356 mm straga, s vijekom trajanja od 300.000 km. 

Nakon Audija A1 predstavljenog u Tokiju na kojem je Audi ponudio i inovativni mobilni telefon, kod nove studije predstavlja se još jedna inovacija. Naime, u vozilo je ugrađen navigacijski sustav potpomognut Google Earth softwareom. Tako će u budućnosti ovaj sustav vozaču davati dodatne informacije poput vremenske prognoze, kakvoće zraka i svih zamislivih pratećih informacija koje bi mogle biti od koristi na zadanoj ruti.

Druga, nešto manje interesantna inovacija je napredni držač boca s pićem, koji ima funkciju hlađenja i grijanja. Audio sustav (opet) potpisuje Bang & Olufsen. Izuzetan komfor na svakom od četiri sjedala garantira niska razina buke, ali i tzv. airscarf sustav klimatizacije.

I za kraj recimo kako koncept u duljinu mjeri 4,62 m, širok je 1,91 m, visok 1,61 m, a razmak između osovina iznosi 2,81 m.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara