Citroen C4 Picasso 1.6 HDI Confort
NAKON elitne 2,0 Exclusive na test nam je došla skromnija, ali ništa manje impresivna skraćena izvedba jednog od najatraktivnijh MPV-ova na tržištu.
I dok je Grand verzija djelovala pomalo nezgrapno, kod manjeg C4 Picassa stvari su, barem u estetskom smislu, sjele na svoje mjesto. Dizajneri uistinu nemaju lak posao kada je u pitanju ova kategorija vozila no Citroen je i ovaj put elegantno obavio zadatak. Moderan i prepoznatljiv iz svakog ugla, C4 Picasso, uz Seat Alteu, bez sumnje spada u najljepše automobile u klasi. Atraktivan dojam pojačan je dobro pogođenom plavom bojom pa ćete upravo nju najčešće viđati u katalozima i službenim fotografijama.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ništa manje impresivna nije niti unutrašnjost koja više nalikuje onoj na svemirskim letjelicama. Naizgled mali broj kontrolnim prekidača vješto je skriven u kutove kao i na središte upravljača koji je, kao i na običnom C4, nepomičan tijekom zakretanja volana. Velike staklene površine, prije svega krova, daju odličnu vidljivost u svim smjerovima, što u kombinaciji sa dobrim položajem za upravljačem rezultira izvrsnom vidljivošću. Manevriranje gradskim ulicama stoga nije nikakav problem.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Iako naravno manji od Grand izvedbe, C4 Picasso sasvim ugodno ugošćava petero putnika i prtljagu. Sva tri stražnja sjedala su istih dimenzija, moguće ih je podešavati i sklapati u gotovo svim smjerovima tako da traženje idealne putne kombinacije ne bi trebalo predstavljati veći problem. Dojam udobne vožnje naglašava i panoramski krov koji odaje dojam vožnje u staklenoj kupoli. Prtljažnik zapremine pristojnih 500 litara trebao bi biti dovoljan, no više od dimenzija impesioniraju pravilne stranice i niski prag utovara, kao i zaštitne mreže za prtljagu.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Testni primjerak opremljen je bazičnim 1,6 litrenim dizelašem snage 109 KS i 240 Nm okretnog momenta. U kombinaciji s ručnim peterostupanjskim mjenjačem čini se kao idealan par 1564 kg teškom monovolumenu. Priznajemo, omjer mase i snage motora na papiru možda i nije najpovoljniji, no širokozastupljeni 1,6 HDI potpuno opravdava povjerenje.
>> Citroen C4 Picasso: Baza automobila
Odlučno vuče već od nižih okretaja, a kultiviranošću rada rijetko odaje dojam dizelaša. Turbo rupa je izglađena iako ne poništena no iznad 2.000 okretaja nema nikakvih problema. Uz prosječnu potrošnju od 7 litara uistinu je teško očekivati više. Stotku hvata za 12,5 s te postiže maksimalnih 180 km/h, a ako bolje pogledate vidjet ćete da to nije ništa lošije od izvedbe sa 2,0 HDI i automatskim mjenjačem.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Povoljni dojmovi motora nažalost ne vrijede za podvozje. Mekani C4 Picasso rado poskakuje i ljulja preko neravnina posebice pri nižim brzinama što je uz poznatu kvalitetu naših cesta prilično česta situacija. Dojam se doduše nešto popravlja pri višim brzinama posebice autocestom kad sve kvalitete francuske lađe dolaze do izražaja. S druge strane, užitak brze vožnje zavojitim cestama ipak treba potražiti negdje drugdje.
Kočnice ulijevaju povjerenje. Lako se doziraju i dobro hvataju iako se automobil zna prilično nagnut prema naprijed posebice pri nižim brzinama. Sigurnost ulijevaju ABS i ESP kojeg je iz nepreporučljivog razloga moguće i isključiti te spoznaja da C4 Picasso ima osvojenih 5 zvjezdica na EuroNCAP testu sigurnosti.
Ukoliko tražite moderan, lijepo oblikovan monovolumen dobre prostranosti i niske potrošnje, uglavnom za obiteljske potrebe testni C4 trebao bi se trebao naći na samom vrhu izborne liste. Možda nije najdinamičniji, no smireni, mladi kupci te oni koji se tako osjećaju zasigurno će cijeniti njegove kvalitete kojih uistinu ne manjka. Posebno uz promotivnu cijenu testnog 1,6 HDi Confort od 185.800 kn.
Tekst i foto: Branimir Ivić
Citroen C4 Picasso |
|
Važnija serijska oprema (razina Confort): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
Zračni jastuk za koljena vozača |
|
|
|
ASR/ESP | |
Pomoć pri kretanju na uzbrdici |
|
Senzor kiše i svjetala |
|
Tempomat |
|
Četverozonski (automatski) klima uređaj |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Servo upravljač |
|
Kolo upravljača sa fiksnim sr. dijelom |
|
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
El. podizači svih stakala |
|
El. pokretani retrovizori |
|
Audio-sustav (CD, MP3, 6 zv) |
|
Putni kompjutor |
|
Mreža u prtljažniku, otvaranje stakla |
|
Višestruki izvori svjetlosti u kabini |
|
4 x Isofix sustav |
|
Pet sjedala |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
16" alu naplatci, gume 215/50 |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
2.800 |
Paket Svjetlost II |
7.300 |
Paket Senzor II |
3.500 |
16" alu naplatci |
3.600 |
C4 Picasso 1.6 HDi Confort |
193.600 |
Cijena testiranog vozila |
210.300 |
Cijena s popustom (-25.000 kn) |
185.800 |
Cijena bazne izvedbe (1.8i/92 kW) |
155.600 |
Cijene i opis modela su informativnog karaktera |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati