Još jedna bruka Mercedesa

Još jedna bruka Mercedesa

POSLJEDNJA vijest za koju je zaslužan Mercedes još jednom dokazuje onu staru da su u laži kratke noge. Nakon što je prezentacija radarski upravljanih kočnica na novoj S klasi završila fijaskom, u javnost je procurila vijest da je uzrok iste Mercedesov pokušaj da lažira cijeli test i tako zavara javnost.

Sve je počelo 11. studenog za kada je zakazano snimanje simulacije tijekom koje bi se prikazala superiornost radarski navođenih S klasa, odnosno njihovog sustava kočenja. U DaimlerChryslerovu halu dopremljena su tri primjerka nove S-klase, svi opremljeni radarskom nadzorom objedinjenim u Distronic Plus i BAS sustavima.

Na prezentaciji se trebalo prikazati kako se ponaša automobil opremljen "pametnim" sigurnosnim sustavom. Tri automobila će vozit u koloni i kad jedan uspori, ostala dva će, nakon što radar uoči prepreku ispred sebe, također usporiti i po potrebi stati.

Time bi se trebalo dokazati da S-klasa može bezbrižno krstariti utocestom, a da će eventualna nesmotrenost vozača biti ispravljena od prije spomenutih sustava.

Test je završio na najgori mogući način. Skupocjeni Mercedesi su se zabili jedan u drugoga. Prvi je automobil zakočio, a drugi i treći nastavili vožnju sve do nailaska na zadnji dio vozila ispred sebe. Skupocjeni sustav je jednostavno zakazao, a gledatelji Stern TV-a mogli su uživati u jedinstvenom lančanom sudaru.

Iz Mercedesa je ubrzo stiglo objašnjenje kako je čelična konstrukcija hale ometala radarski sustav Mercedesove S-klase. Osim što se svatko može s pravom pitati koliko je onda cijeli taj sustav fukcionalan odnosno siguran, puno teže padaju optužbe kako je cijeli test trebao biti namješten.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, Mercedesovi stručnjaci su i prije samog provođenja testa upozorili voditelja prezentacije, novinara AutoBild-a Michaela Spechta, da će metalna konstrukcija ometati radar i time dovesti u pitanje uspjeh prezentacije. Stoga je pao dogovor da se simulira automatsko kočenje za potrebe reportaže.

Da budemo precizniji, Mercedesovi čelnici pristali su sudjelovati u podvali i dodatno se osigurali pločama postavljenim na putanju vozila kojom bi vozaču signalizirali pravovremeno zaustavljanje vozila.

Nepoznato je ostalo je li se ovjes S-klase pokazao toliko dobrim da je odlično apsorbirao umjetnu neravninu, ili vozač namjerno nije pritisnuo kočnicu. Naime, Sprecht je trebao u trenutku prelaska automobila preko neravnine pritisnuti kočnicu, što očito nije učinio. Zato mu je u konačnici uručen i otkaz.

U svakom slučaju, automobili su se razbili, a Mercedes je postao bogatiji za još jednu senzaciju. Nažalost negativnu, koja bi se mogla odraziti na njegovo poslovanje.

I za kraj recimo da sustav (koji je zakazao) Distronic Plus ne dolazi serijski, već je potrebno izdvojiti dodatnih 2.700 eura. Prema službenom izviješću, u sprezi s BAS-om, ove komponente smanjuju vjerojatnost prometne nezgode za 75 %.

>> Video zapis sporne prezentacije možete vidjeti ovdje.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara