Novi Porsche 911
PORSCHE je u ponedjeljak objavio prve službene fotografije i tehničke specifikacije za novu generaciju modela 911, koji će od 17. srpnja biti dostupan na zapadnoeuropskom tržištu.
Dizajnerski fenomen
Novi Porsche 911, odnosno tzv. tip 997 predstavlja daljnju evoluciju prepoznatljivog dizajna, koji kombinira sportski karakter i eleganciju. Model zapakiran u odijelo čiji ga je kroj učinio prepoznatljivim u cijelom svijetu donosi više užitka za upravljačem, više snage i naravno više sigurnosti.
U svojoj 41. godini 911-ica zadržava prepoznatljive obline, čime se rijetko koja marka može pohvaliti. Prvi komentari su pozitivni, a naglašava se sličnost s serijom 993 predstavljenom 1993. godine. Uglavnom, obnovljeni vanjski izgled donosi nešto elegantnije, ali jednostavnije linije što za posljedicu ima blagu promjenu gabarita (4.427/1.808/1.310 mm). Kako je međuosovinski razmak ostao neizmijenjen, najznačajnija novost je nešto širi trag kotača (+ 30 mm), novi izgled stražnjeg spojlera i dakako poboljšana aerodinamika.
Dakle, razloga za brigu nema. Zadržana dosljednost u dizajnerskom smislu nastavlja se ispod lima. Osnovni 911 pokreće 3.6-litreni boxer motor, koji iz 3.596 ccm obujma izvlači 239/325 kW/KS pri 6.800 o/min uz 370 Nm pri 4250 o/min. U izvedbi s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem 1.395 kg teška 911-ica do 100 km/h stiže za okruglih 5 sekundi i postiže maksimalnih 285 km/h.
Izvedba s 5-stupanjskim Tiptronic mjenjačem je nešto sporija, ubrzanje do 100 km/h traje 5.5 sekundi, a kazaljka brzinomjera ide do krajnjih 280 km/h. Podaci o potrošnji su vrlo razumni. Na otvorenoj cesti potrošnja iznosi 8.1 l/100 km, dok je u gradskim uvjetima duplo veća. Prosjek je, dakle, oko 11 l/100 km.
Novi motor za Carreru S
U modelu 911 Carrera S kuca novo srce. Novo-razvijeni 3.8 litreni motor razvija maksimalnu snagu od 261/355 kW/KS pri 6.600 o/min i 400 Nm okretnog momenta pri 4.600 o/min. S izvedba do 100 km/h stiže za 4.8 sekundi i postiže 293 km/h (Tiptronic:5.3 s, 285 km/h). Potrošnja je neznatno veća, kreće se od 8.4 do 17. 1 l/100 km, odnosno u mixu oko 11.5 l/100 km (Tiptronic: 8.4/11.7/17.9 l/100km).
Obje izvedbe 911-ice su dobile nove ručne mjenjače, a isto vrijedi i za podvozje. PASM (Porsche Active Suspension Management) sustav aktivne kontrole parametara ovjesa pruža izvrsnu kombinaciju komfora (Normal funkcija) i sportske podešenosti (Sport funkcija), a kod S izvedbe se isporučuje serijski. Na popisu dodatne opreme nalazi se i specijalna sportska izvedba ovjesa zahvaljujući kojoj je automobil 20 mm bliži podlozi.
Napredak je napravljen i u ponudi kotača. Za broj veći naplatci doprinose atraktivnijem izgledu, ali i boljem ležanju na cesti. Kod modela 911 serijski se isporučuju 18-inčni naplatci s pneumaticima mjera 235/40 sprijeda i 265/40 straga. Po prvi puta Porsche uvodi i 19-inčne naplatke rezervirane za S izvedbu. Oni dolaze u kombinaciji s gumama mjera 235/35 sprijeda i 295/30 straga.
997 linija je zasada bazirana samo na izvedbe s stražnjim pogonom. Proizvodnja modela s pogonom na sve kotače (Carrera 4, Carrera 4S, Turbo) se nastavlja u neizmijenjenom obliku.
911 Carrera će se na njemačkom tržištu prodavati po cijeni od 75.200 eura, dok S izvedba starta s 85.176 eura.
Miljenko Nikolić