Potpuno novi Land Rover Discovery
KONAČNO je svanuo i taj dan. Nakon dugih petnaest godina Land Rover predstavlja novu generaciju modela Discovery. Vrhunski terenac u novom izdanju je bliži SUV koncepciji, pa je za mjesto njegove premijere odabran jedan američki auto-salon, New York International Auto Show.
Novi model je u odnosu na prethodnika u dizajnerskom smislu prošao kroz pravu evoluciju. Vanjskim izgledom vrlo srodan Range Roveru, Discovery postaje tipičan Premim predstavnik snažne osobnosti. Kutijasti oblik s gotovo okomito postavljenim krajevima je nešto što si može priuštiti samo ova marka čiji imidž je nastao na osnovi robusnog i vječnog vozila za sve terene, što je Discovery oduvijek bio, a najvjerojatnije i ostao.
Discovery 3 nudi izniman komfor i kvalitetu, a nema mu se što zamjerati ni sa stanovišta funkcionalnosti. Poklopac prtljažnika je asimetričan, što olakšava manevar prtljagom, a tu su još brojni pretinci te mogućnost preklapanja trećeg reda sjedala. Model može prevesti do sedam odraslih osoba, koji će uživati u dosad neviđenom komforu i luksuzu za ovu klasu.
Putnička kabina također je skrojena po uzoru na većeg (i skupljeg) Range Rovera, dok je poneki detalj posuđen i sa studije Range Stormer.
Najbolji u klasi
Ispod osebujno skrojenog odijela krije se mnoštvo modernih sustava koji olakšavaju svakodnevno korištenje engleskog terenca i omogućuju svakome, od profesionalnih vozača do totalnih amatera, da iz vozila izvuku maksimum. Matthew Taylor, šef Land Rovera, je više nego optimističan i kaže:"Kao i svi novi Land Roveri, odličan je na cesti, a najbolji u terenskoj vožnji".
Najznačajniji novitet je Terrain Response sustav prvotno prikazan na prije spomenutom konceptu. Sustav omogućuje optimiziranje voznih svojstava i komfora u ovisnosti o uvjetima podloge, a sve što se od vozača očekuje je da prepozna te uvjete i putem zakretnog prekidača na središnjoj konzoli odabere najbolji od pet ponuđenih modova. Tako sustav nudi univerzalnu postavku za svakodnevne (normalne) uvjete, jednu za uvjete skliske podloge (trava, makadam i snijeg) te tri postavke za klasičnu off-road terensku vožnju (blato, pijesak, kamenje). Nakon što je to učinio, sustav će uskladiti sve parametre, što uključuje visinu vozila, prijenosne omjere u mjenjaču, isporuku okretnog momenta i potrebu uključenja HDC (Hill Descent Control) sustava za pomoć pri usponu.
Snažni motori
Ponuda motora je potpuno obnovljena. Discovery 3 tj. LR3 (na američkom tržištu) će se od jeseni nuditi s dva benzinska i jednim dizelskim motorom. Od Jaguara je posuđen 4.2 V8 benzinski motor, koji u konačnoj izvedbi ima obujam od 4.4 litre i 300 KS, te izmijenjenu raspodjelu isporuke okretnog momenta. Također, svi vitalni dijelovi su zaštićeni od prašine i vlage, dok je potpuno izmijenjen usis zraka, što je omogućilo da vozilo prelazi vodene prepreke.
Slabiji u ponudi je poznati 4.0 V6 čije promjene su svedene na novu elektroniku. U Europi će zasigurno najpopularniji biti dizelaš. 2.7-litreni common rail dizelski motor je rezultat suradnje Forda i PSA grupe, a već se ugrađuje u Jaguar S Type.
Benzinski motori će se isporučivati u kombinaciji s 6-stupanjskom automatikom, dok će dizelska inačica dolaziti u kombinaciji s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Svi modeli posjeduju permanentni pogon na sve kotače.
Od posebnosti treba spomenuti svijetla, koja prate zakretanje upravljača, te stepenasti krov čime je dobivena prostranija kabina.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati