Prve snimke obnovljenog Punta
DO PREDSTAVLJANJA nove generacije Punta Fiat je odlučio temeljito obnoviti trenutni model kako bi još godinu dvije mogao jednako uspješno odolijevati sve brojnijoj konkurenciji. Novo lice, bogatija serijska oprema i novi dizelski agregati su glavne novosti obnovljenog modela
Kad je 1999. godine predstavljena prva generacija Punta, Fiat je prolazio teške dane. Iz loše financije situacije mogao ih je spasiti samo bestseler, što je Punto ubrzo i postao. Atraktivan dizajn i najveća ponuda prostora u segmentu, uz povoljnu cijenu bili su glavni uzroci da Punto ubrzo postigne milijunsku nakladu.
Obnovljeni model, uz naslijeđenu prednost drži još jedan rekord. Kako tvrde u Fiatu, Punto će se nuditi u najvećem broju kombinacija pogona, odnosno kupci će moći birati između osam motora i čak šest mjenjača, što je rekord u klasi. Ako tome pridodamo osam razina opremljenosti, trinaest boja i dvije karoserijske izvedbe, ukupan broj kombinacija je mnogostruko veći.
Dizajn
Fiat Punto je tipičan predstavnik talijanske škole dizajna, što u prijevodu znači da je estetski vrlo uspio. Kako i dalje izgleda svježe i moderno, potreba za većim estetskim zahvatima na karoseriji i nije bilo. Stoga su zahvati svedeni na usuglašavanje s trenutnim Fiatovim stilom, koji je predstavljen na modelu Stilo i konceptima Pandina nasljednika.
Najviše izmjena pretrpio je prednji kraj vozila dobivši nova svjetla većih dimenzija. Također, novi je i odbojnik, koji je sada još masivniji, te maska hladnjaka sa kromiranim finišem. Novi Punto će imati jasno definirana dva emotivna pristupa. Kupac će tako birati između izvedbe, koja djeluje luksuznije, te sportske izvedbe okićene debljim odbojnicima sa integriranim maglenkama.
Bočne linije automobila ostale su identične. Iskusnije oko moći će zamijetiti tek nove 15-inčne aluminijske naplatke dostupne uz nadoplatu. Nova stražnja svijetla i odbojnik su jedine novosti na stražnjem dijelu Punta. Redizajnirana svjetla i dalje imaju naglašenu vertikalnu dimenziju, ali su u donjem dijelu dobila proširenje.
Unutrašnjost
Po mnogima najveća boljka trenutnog Punta je uređenje interijera. Neatraktivan i jeftin tapecirung te manjkava kvaliteta mogli bi uskoro postati povijest. Obnovljena prednja armatura i kvalitetnija plastika doprinose boljem dojmu. Bazna izvedba isporučivati će se u dvobojnoj izvedbi armature, dok su aluminijski umeci rezervirani za sportsku izvedbu.
O prostranosti ne treba trošiti riječi, baš kao ni o kapacitetu prtljažniku. Sve je dobro poznato. Ono što plijeni pažnju su zasigurno mogućnosti opremanja, koja su itekako na razini viših klasa. Kao što je Lancia najavila s novim Ypsilonom, Fiat će obnovljeni Punto opremati između ostalog dvozonskim klima-uređajem, potentnim audio-sustavom (CD, MP3 player,…) i CONNECT sustavom. Ovaj sustav sadži GSM uređaj i satelitsku navigaciju za čiji rad nije potreban CD medij, već korisnik sve informacije dobiva iz centra u Areseu.
Tu je još i novi upravljač sa šest integriranih tipki putem kojih se upravlja tempomatom, audio-sustavom i senzorom kiše.
Motori
Punto će se nuditi u ukupno osam motornih izvedbi, šest benzinskih i dvije dizelske. Upravo ove potonje su najzanimljivije, jer je riječ o Multijet dizelskim agregatima opremljenim common-rail tehnologijom druge generacije. Punto je tako postao prvi model u klasi opremljen ovako modernim agregatima.
1.3-litreni Multijet agregat razvija 51/70 kW/KS maksimalne snage pri 4.000 o/min uz maksimalni okretni moment od 180 Nm pri 1.750 o/min. Tek 130 kg težak motor projektiran je za radni vijek od 250.000 km, dok je interval izmjene ulja iznosi svakih 30.000 km. Punto će s ovim motorom rijetko posjećivati benzinske crpke, potrošnja se zaista mizerna od 3.9 do 5.6 l/100 km.
Ljubitelji jačih dizelaša će uz dobro poznati 1.9 JTD od 80 KS na raspolaganju imati i 1.9 JTD Multijet agregat od 100 KS. Moderni 8-ventilski motor usprkos većoj snazi troši manje goriva. Potrošnja u gradu iznosi podnošljivih 7.3 l/100 km, dok se na otvorenoj cesti spušta na 4.1 l/100 km.
Uz poznate 1.2-litrene benzinske motore Punto će biti dostupan i sa novim 1.4 16V agregatom od 70/95 kWKS. Ovisno o izvedbi, Punto će u ovoj benzinskoj inačici dolaziti do 100 km/h za manje od 10 sekundi i pritom trošiti mizernih 6.1 l/100 km u mixu.
Uz mnoštvo motornih izvedbi, za Punto je rezervirano čak šest mjenjača. Ručni mjenjači su zastupljeniji, ima ih četiri, od kojih je jedan 6-stupanjski. Ljubitelji automatskog prijenosa na raspolaganju će imati dva kandidata, Dualogic i Speedgear. Dualogic je dostupan u slabijim izvedbama (1.2/60 KS, 1.2/80 KS, 1.3 Multijet), a posjeduje dva moda rada, poluatomatski i automatski.
Fiat Punto se bez obrzira na godine vrlo dobro prodaje. Samo na domaćem tržištu sa 208.000 prodanih primjeraka u 2002. godini bježi najjačem konkurentu sa čak trostruko većom prodajom. Situacija u ostalim zemljama je dosta dobra, ali noviteti u klasi polako uzimaju glavnu riječ. Obnovljeni Punto ima zadatak održati popularnost još dvije godine, sve do pojave potpuno novog modela, što će sigurno uspjeti.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati