Screenshot: oecd.org
UNATOČ velikim reformama obrazovnog sustava u proteklom desetljeću, pred Hrvatskom je još veliki posao kako bi dosegnula europski prosjek i ciljeve koje je EU postavila u tom području do 2020. godine, pokazuje podaci koje je proteklog tjedna objavila Europska komisija u svom Monitoru obrazovanja i osposobljavanja za ovu godinu.
Loši rezultati u matematici
Prema istraživanju PISA, koje se provodi pod pokroviteljstvom OECD-a, koje mjeri rezultate postignute u obrazovanju 15-godišnjih učenika, Hrvatska je i dalje daleko ispod prosjeka EU-a, posebice u matematici, što otvara pitanje kvalitete obveznog obrazovanja.
Rezultati istraživanja PISA iz 2009. pokazuje da je u matematici čak 33,2 posto 15-godišnjih učenika imalo loše rezultate u matematici, dok je prosjek u EU-u 22,2 posto. U čitalačkoj pismenosti loše rezultate imalo je 22,5 posto učenika (europski prosjek 19,6 posto). U prirodoslovlju 18,5 posto, a prosjek u EU-u je 17.7 posto.
Rezultati iz 2009. godine lošiji su od onih iz prethodnog istraživanja 2006.
Hrvatskoj je znatno manji udio djece koja u ranom djetinjstvu sudjeluju u obrazovnim programima od europskog prosjeka. U Hrvatskoj je 2012. godine bilo 70,6 posto četvorogodišnje djece obuhvaćeno obrazovnim sustavom, dok je europski prosjek 93,2 posto.
Moramo provesti reorganizaciju
Otežan prelazak mladih iz škole u svijet rada
Hrvatska zaostaje i po udjelu ljudi u dobi između 30 i 34 godine sa završenim trećim stupnjem obrazovanja. U Hrvatskoj je takvih 2012. godine bilo 23,7 posto, prosjek u EU-u je bio 35,7 posto, a postavljeni cilj za 2020. godinu je 40 posto.
"Sve u svemu, obrazovanje i osposobljavanje pokazuje očite nedostatke u stečenim vještinama u odnosu na potrebe tržište rada, što znatno otežava prelazak mladih ljudi iz škola u svijet rada. Zajedno s budućim demografskim trendovima te slabosti prijete da će oslabiti konkurentnost i nužne dobitke u području produktivnosti", kaže se u Monitoru.