Analitička kuća objavila što su Amerikanci najviše kupovali za Black Friday

Foto: EPA

GRAĐANI SAD-u potrošili su na 'crni petak' 9.12 milijardi dolara na online kupnju, više nego prethodnih godina, unatoč strahovanjima zbog visoke inflacije, pokazuju podaci analitičke tvrtke Adobe Analytics. Tijekom ovogodišnje blagdanske sezone potrošnje procjenjuje se da će ukupni prihodi dosegnuti 209.7 milijardi dolara, što bi bio porast od 2.5 posto u odnosu na prošlogodišnju sezonu.

Tvrtka za analizu podataka koja prati poslovanje većine američkih online trgovaca izvijestila je da je internetska prodaja na 'crni petak' premašila procijenjenih 8.9 milijardi dolara. U odnosu na godinu ranije online prodaja uvećana je za 2.3 posto, a veća je i u usporedbi s 9.03 milijarde dolara ostvarene tijekom 'crnog petka' u 2020., prvoj godini pandemije.

Najviše se kupovali Xbox, igre i MacBook

Daleko najviše kupovali su se uređaji, a najpopularniji proizvodi bili su Xbox Series X, Bluey, Call of Duty: Modern Warfare II, Drones i MacBook. U tvrtkinom izvješću o trendovima i percepciji blagdanske kupnje za 2022., predviđa se da će "cyber ​​ponedjeljak", ponedjeljak nakon Dana zahvalnosti, biti najjači dan online kupnje u ovogodišnjoj sezoni, s prodajom procijenjenom na 11.2 milijarde dolara.

Od 1. listopada do 25. studenoga ukupni prihodi od prodaje uređaja dosegnuli su 159 milijardi dolara, pri čemu su prihodi od prodaje stolnih računala i ostalih uređaja činili 88 milijardi, a od mobilnih uređaja 71 milijardu dolara.

Znatno je pritom uvećana prodaja elektronike, igračaka, 'pametnih' proizvoda za kuću, opreme za vježbanje i audioopreme, pokazalo je izvješće. Vivek Pandya, vodeći analitičar za Adobe Digital Insights, rekao je: "Mada je 'crni petak' postigao rekordnu potrošnju na internetu, također uočavamo izraženije naznake da potrošači ove godine više vode računa o kućnom budžetu."

Kupci koristili odgodu plaćanja

Dodaje i da su kupci iskoristili odgodu plaćanja kako bi mogli kupiti željene darove za obitelj i prijatelje. Prema Mastercard SpendingPulse-u, koji mjeri promet u fizičkim trgovinama i putem interneta svim načinima plaćanja, bez prilagodbe za inflaciju, maloprodaja u SAD-u na 'crni petak' porasla je 12 posto u odnosu na prethodnu godinu, isključujući kupnju automobila.

U istom je postotku pritom uvećana prodaja u fizičkim trgovinama, dok je online prodaja ponovo porasla 14 posto.

Snažan promet ostvarili su sektori odjeće, elektronike i restorana, pokazalo je istraživanje. Godišnje istraživanje koje je nedavno objavila Nacionalna udruga trgovaca, najveće svjetsko udruženje maloprodaje, pokazalo je da kupnju od Dana zahvalnosti do "cyber ​​ponedjeljka" ove godine planira 166.3 milijuna ljudi, gotovo osam milijuna više nego prošle godine.

Pročitajte više

 

Pročitajte više