Profesor s Prometa o nesreći poljskog busa: Jedan od mogućih uzroka je mikrosan

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

NAKON završetka policijskog očevida daljnju istragu uzroka nesreće preuzelo je Državno odvjetništvo. Doc. dr. sc. Rajko Horvat s Fakulteta prometnih znanosti komentirao je jučerašnju prometnu nesreću poljskog autobusa za koju kaže da je dokaz da sustavi sigurnosti nemaju cijenu.

Dvadeset i osam ozlijeđenih Poljaka liječi se u bolnicama u Zagrebu, Čakovcu i Varaždinu nakon teške prometne nesreće na autocesti A4, u smjeru Zagreba, između mjesta Jarek Bisaški i Podvorec.

Rajko Horvat je rekao kako je, prema informacijama koje su se mogle pročitati u medijima, vidljivo da nije bilo reakcije vozača da pokuša izbjeći takvu nesreću.

“Jedan od mogućih uzroka je mikrosan, ako je tehnički bio ispravan autobus. Mikrosan traje od jedne do trideset sekundi, 36 metara u sekundi prođe takvo vozilo i naravno da je to bio uzrok slijetanja”, rekao je za HRT.

Drugi uzrok može biti zdravstveno stanje, no Horvat je istaknuo kako treba prepustiti stručnjacima koji obavljaju obdukciju da utvrde je li vozač imao neko drugo zdravstveno stanje koje je dovelo do toga da nije bilo reakcije.

"Ako je tahograf uništen, postoje kartice koje vozači moraju imati uz sebe"

Horvat je rekao da, ako je tahograf uništen, postoje kartice koje vozači moraju imati uz sebe te se iz njih može iščitati određen dio podataka.

"Proizvođač koji proizvodi tahografe nije da ne može i iz oštećenog tahografa pročitati podatke jer se vjerojatno podaci koji su zabilježeni, ako nije centralna memorija uništena, mogu izvući", rekao je.

Naglasio je da je Ministarstvo prometa zaduženo sa svojim inspektorima za kontrolu rada i vremena odmora vozača.

"Već nekoliko puta na takvim nesrećama ne pojavljuje se ministar nadležan za promet"

"Već nekoliko puta na takvim nesrećama ne pojavljuje se ministar nadležan za promet, što je njegova dužnost. Oni moraju nadzirati rad takvih posada. Nije se uzelo u obzir da se takve nesreće događaju uglavnom ujutro. Naravno da će inspektor iz Ministarstva naglašavati da su obavili određen broj nadzora i kaznili određen broj vozača, isto tako će ih policija sa svojim podacima poduprijeti, ali krucijalno je - u kojem vremenu oni to obavljaju. Mi smo turistička država i država tranzita i možemo očekivati da će se to događati. Inspekcijski nadzor treba usmjeriti vremenima kad se mogućnost takve nesreće češće pojavljuje", rekao je.

Osvrnuo se na kvalitetu cesta u Hrvatskoj za koje kaže da su građene od 1995. godine pa sve do 2006. godine, kada se većina autocesta zaokružila od našeg istoka do juga.

"Naravno da će koncesionar sada reći da je cesta izgrađena po propisima i to je istina. Autobus je prilikom slijetanja udario u betonski zid, zato su bile takve posljedice. Često se divimo mjerama koje poduzimaju druge države da bi zaštitile sudionike u prometu kada se događaju takve nesreće i ugrađuju sigurnosne sustave na ceste i autoceste, ali mi ne primjenjujemo takve sustave na naše ceste jer su navodno ekonomski preskupi. Ova tragedija je dokaz da sustavi sigurnosti nemaju cijenu", rekao je.

 

Pročitajte više