Toyota Yaris 1.4 D-4D Trend: Više šminke uz povoljniju cijenu
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
TESTIRALI smo limitiranu verziju popularnog Toyotinog mališana u kombinaciji potentnog dizelskog motora i vrlo bogatog paketa opreme. Još jedan dodatni magnet sada je i osjetno niža cijena kao posljedica uvođenja novih trošarina koje honoriraju ekološke aspekte motora.
A tu Toyota ima jake adute, pa ne čudi što su pojeftinili gotovo svi modeli iz ponude U konkretnom slučaju to znači 9.800 kn nižu cijenu što je pad od gotovo 10%. Glavni "krivac" je moćni 1.4 D-4D motor skrojen po europskom ukusu. U prijevodu to znači da nudi pozamašnu količinu snage uz minimalnu potrošnju, a u Yarisu i vrlo pristojne performanse po pitanju dinamike. Konkretno, tvornica deklarira prosjek od 3,9 l/100 km uz emisiju CO2 od svega 104 g/km.
S druge strane motor u maksimumu daje 90 KS i 205 Nm, što Yarisu priskrbljuje maksimalac od 175 km/h i sprint do 100 km/h u pristojnih 10,8 sekundi. Mjenjač je ručni, sa šest stupnjeva prijenosa, a karakterizira ga zadovoljavajuća karakteristika glede preciznosti i brzine izmjene stupnjeva prijenosa. Ustvari, ovu kombinaciju lako bi se moglo okarakterizirati dinamičnom, gotovo sportskom, no mekano podešeno podvozje podsjeća kako se radi o gradskom automobilu koji u proširenom opisu lako odrađuje i obiteljske zadaće.
Premda kraći od četiri metra Toyotin mališan spada u red prostranijih modela na tržištu. Malo koji gradski model nudi toliko mjesta, a pritom u rezervi ostavlja 285 litara tovarnog prostora. Pridodamo li svemu poslovično visoku razinu kvalitete izrade postaje jasno kako Yaris malotko može (i smije) zaobići pri izboru novog automobila.
Pogotovo ako se dotaknemo specijalnog izdanja modela i ujedno pravog razloga zašto smo se (opet) odlučili družiti s ovim modelom. Premda je treća generacija kudikamo atraktivnija od prethodnika ostao je dojam kako ipak fali poneki detalj kojim bi osobnost bila dodatno izražena. Stvar ispravlja razina Trend, koja osim obilja dizajnerskih detalja donosi i vrlo izdašnu opremu.
Izvana se automobil distancira stražnjim krovnim spojlerom, 16-colnim alu naplatcima i obiljem krom dekoracije. Kao kontrast bijeloj boji tu je i zatamnjen C stup, a tehno izraz osigurat će LED stražnja svjetla. Sivilo kabine anulirano je dvobojnim crno-bijelim interijerom. Ručice mjenjača i parkirne kočnice presvučeni su kožom s žutim prošivom, dok su pomalo napadni bijeli detalji vidljivi na armaturnoj ploči, upravljaču i vratima.
Priča za sebe je serijska oprema koja obuhvaća gotovo sve što se danas može ugraditi u model ove klase. Ne doplaćuje se ni bijela boja koja maloj Toyoti zaista dobro stoji, a isto vrijedi i po pitanju cjelokupne sigurnosne logistike. Ljubitelje multimedije zadovoljit će Toyota Touch&Go sustav kompatibilan s Bluetooth, USB i AUX povezivanjem.
U praksi je Yaris vrlo ugodan suputnik. Agilan u gradu, dovoljno prostran i za odlazak na dalja putovanja, i što je danas posebno važno - vrlo štedljiv u svakom režimu. Prosjek testa koji je uključivao korištenje autoceste, magistralnih putova, ali i gradske utrke između semafora, na kraju je iznosio okruglih 5 l/100 km, što je odličan rezultat. Primjerice, Yaris pod punim opterećenjem autoputom krstari već na 2.500 o/min, a pritom popije neznatno više od spomenutog prosjeka.
>> Baza automobila: Toyota Yaris
Toyota Yaris sada ima kudikamo konkurentniju cijenu. Start je na 76.037 kn, dodatni par vrata stoji 3.940 kn, dok je dizelska ponuda sada dostupna za manje od 100.000 kuna. Konkretni primjerak (Trend) ima cijenu od 111.920 kn.
Glavni aduti Yarisa su i na trećoj generaciji ostali neokrznuti, a sada im se pridružuju i neki novi. Na prvo mjesto stavit ćemo odličan motor složen da daje i traje. Potom, tu su i bogata oprema te sada i određena doza atraktivnosti. Na koncu, pridodamo li svemu petogodišnje jamstvo Yaris se penje na ljestvici i kao jedan od poželjnijih automobila za manje obitelji. Kao gradski i drugi automobil u obitelji već se dokazao.
Toyota Yaris |
|
Važnija serijska oprema (razina Trend): |
|
DPF filtar čestica |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
|
|
|
|
Indikator pravovremenog prebacivanja brzina | |
Kamera za pomoć pri parkiranju | |
Ručni klima uređaj |
|
Toyota Touch 6.1" zaslon u boji |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
EPS el. servo upravljač |
|
Kolo upravljača, ručica mjenjača i ručne kočnice presvučeni kožom |
|
Bijela dekoracija prednje armature i obloge vrata | |
Upravljanje audio sustavom i telefonom sa upravljača | |
Vozačevo sjedalo podesivo po visini |
|
Kolo upravljača podesivo po visini i dubini |
|
El. podizači prednjih stakala |
|
El. pokretani i grijani retrovizori |
|
Audio-sustav (CD, 6 x zv, USB) |
|
Bluetooth povezivanje telefona |
|
Putno računalo |
|
Djeljiva stražnja klupa |
|
Dvojno dno prtljažnika |
|
Krovni spojler |
|
Krom dekoracija eksterijera |
|
Prednja svjetla za maglu s kromiranim rubovima |
|
16" aluminijski naplaci, gume 195/50 |
|
Cijena [kn] |
|
Toyota Yaris 1.4 D-4D Trend |
111.920 |
Cijena bazne izvedbe (1.0 Luna+; 3V) |
76.037 |
Cijene i opis modela su informativnog karaktera |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati