Chevrolet Lacetti 1.8 CDX - Za šaku dolara
DA JE NETKO prije samo godinu-dvije rekao da će najpovoljnija kupnja u kompaktnoj klasi biti automobil s logom poznate američke auto marke, svatko bi rekao da se radi o neuračunljivoj osobi koja živi u svojem svijetu. Ipak, čuda se dešavaju, a na europskim prometnicama je prvi (ex) Daewooov automobil nastao pod kapom General Motorsa sve češći gost.
Lacetti je hrvatskoj javnosti predstavljen na ovogodišnjem ZG Auto Show-u kao prvi automobil sposoban da ostvari značajan prodajni rezultat u najprodavanijem europskom segmentu. Model se prodaje u tri motorne izvedbe i isto toliko paketa opreme, a mi smo imali prilike isprobati njegovu najsnažniju i najopremljeniju inačicu koja nosi ime 1.8 CDX.
Dizajn
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Povijest se očito ponavlja, jer se za Lacetti, kao i kod Matiza, po pitanju vanjskog dizajna korejski proizvođač obratio najboljima u tom području. Kako i ne bi, kad je Matiz izvanredno dobro prihvaćen, a Korejce i dalje prati imidž nemaštovitih. Sve to je dovelo do toga da se još jednom potraži pomoć provjerenog majstora, pa je izgled Lacettija prepušten umijeću Giugiarovog Italdesigna.
Stilski odmak u odnosu na prethodnika (Lanos) je itekako vidljiv, a da pri tome nije bilo izleta u nepoznato. Primjenom klasičnih stilskih linija i uobičajenih "alata" stvoren je atraktivno skrojen automobil. Talijani su se još jednom pokazali majstorima svog zanata i uobičajenim putem u okviru udžbenicima zadanih duljinskih mjera stvorili jedan od ljepših automobila u klasi.
Ljepuškasti prednji kraj čini masivan odbojnik s integriranim svjetlima za maglu između kojih su otvori složeni u dva reda. Bez ikakvog skoka nastavlja se gornji dio kojim dominira horizontalna letvica maske s zlatnim Chevroletovim logom. Uglove ispunjavaju pomalo nemaštovita, ali izgledom moderna svjetla, dok blago ispupčeni poklopac motora suflira sportske aspiracije.
Niti bočne linije ne otkrivaju ništa novo, tek ispupčenja blatobrana bude emocije, a pozamašni međuosovinski razmak najavljuje komfornu unutrašnjost. Straga je Chevroletova kombi-limuzina posebno dojmljiva. Poklopac prtljažnika s nakošenim staklom i klasičnim preklopom presijeca horizontalno orijentirana svijetla. Oku ugodna svijetla veličinom odlično pristaju proporcijama automobila i daju dojam veće širine automobila, što dalje potvrđuju zadebljali bokovi.
Unutrašnjost
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Riječi pohvale zaslužuje i unutrašnjost. Kvaliteta izrade je na očekivanoj razini za jedan dalekoistočni proizvod. Više od toga veseli način uređenja interijera, koji je gotovo posve lišen istočnjačke monotonije i sivila.
Prednja armatura je kromiranom letvicom podijeljena u dvije cjeline, gornju u crnoj i mekšoj plastici, te donju u svjetlijim tonovima i nešto tvrđem finišu. Spomenuta letvica je tek dio cjeline koju još čini kromirani okvir središnje konzole i mnogobrojni detalji (metalni prsteni na upravljaču, okviri ventilacije, umeci u vratima itd) u blizini. Pretinaca ne nedostaje, pored uobičajenih kod suvozača i između sjedala (dio naslona), praktičnih odlagališta ima u podnožju središnje konzole, ispod suvozačkog sjedala, te lijevo od kola upravljača. Potonji je iznutra presvučen finom mekanom tkaninom čime je spriječeno oštećivanje odloženih predmeta, te nepotrebna buka koju bi njihovo skakutanje moglo stvarati.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Komfor putnika je na visokom nivou. Putnici sprijeda, kao i oni straga, imaju dovoljno mjesta. Za dalja putovanja se preporuča smještanje do dvije odrasle osobe straga, kada će moći koristiti središnji naslon s integriranim odlagalištem za piće i uživati u mekoći sjedala. Putnici sprijeda bi mogli prigovor uputiti upravo na račun sjedala zbog mizernog bočnog oslonca i kratke sjedeće površine, što može zasmetati ukoliko je vozač sklon brzini.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Raskošnu ponudu prostora u kabini plaća prtljažnik sa svega 275 litara obujma što je definitivno ispod prosjeka klase. Nedostatak djelomice spašava mogućnost preklapanja djeljivog stražnjeg naslona kada kapacitet raste do krajnjih 1.045 litara.
Opremljenost
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Testni primjerak je bio opremljen CDX paketom opreme koji čini vrh ponude. Spomenuti paket dolazi isključivo s najsnažnijom izvedbom, a uključuje apsolutno svu opremu dostupnu s najnovijim Chevroletom. Kupcu tek preostaje da odluči hoće li doplatiti za metalik boju.
Izvana se top izvedba ističe potpuno lakiranom karoserijom što uključuje pozadinu retrovizora, ručice vrata, bočne letvice i dakako odbojnike. Također, tu su još maglenke i aluminijski naplatci s gumama mjera 195/60 R15.
Unutra vlada luksuz svojstven daleko skupljim automobilima. Obilju opreme najviše će se veseliti vozač, koji će uživati u izvrsnoj ergonomiji. Vozačko sjedalo je podesivo po duljini i visini, a posjeduje i lumbalnu potporu. Također, upravljač je podesiv i po dubini, dok je kolo presvučeno kožom.
Putnike štiti četiri zračna jastuka na što se nadovezuju elementi aktivne sigurnosti u vidu ABS i TCS sustava. Sigurnosti u vožnji donekle će doprinijeti brisači sa senzorom za kišu i potpuna elektrifikacija u vidu podizača svih prozora i podešavanja vanjskih retrovizora s preklopnom funkcijom. Automatski klima uređaj odlično odrađuje svoj posao, baš kao i Blaupunktov RDS audio sustav (4x 40W) s CD-changerom, šest zvučnika i kontrolama na upravljaču.
Motor i vozne osobine
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Testni primjerak pokreće 1.8-litarski benzinski motor s kojim su se mnogi mogli upoznati na prethodnim generacijama Opelovih modela. 16-ventilski benzinac razvija maksimalnu snagu od 90/122 kW/KS pri 5.800 o/min, a maksimalnih 165 Nm okretnog momenta isporučuje pri 4.000 o/min.
Tvornički podaci su vrlo uvjerljivi, Lacetti do stotke stiže za manje od deset sekundi, a kazaljka se može popeti gotovo do oznake od 200 km/h. Međutim, u praksi je dojam kudikamo smireniji. Za postizanje iole uvjerljivijih brzinskih prosjeka potrebno je itekako dobro stisnuti gas i čekati da «stignete» u režim iznad 4.000 o/min. Buka motora je tada osjetno viša, a potrošnja goriva postaje besramno visoka. Ukoliko se vozač zanese i zaboravi na slovo zakona, podsjetiti će ga na to česti posjet benzinskim crpkama. Naime, Lacetti nam je trošio i do petnaestak litara, dok je prosjek na kraju iznosio 9.9 l/100 km, što je i dalje previsok rezultat.
Da Lacetti nije namijenjen obaranju brzinskih rekorda potvrđuju i ostali elementi mehanike. Udobno podešen ovjes ne može pratiti zadanu dinamiku, pa naginjanje karoserije u bržim promjenama smjera postaje izraženo. Ručica mjenjača ima dugi hod i dosta «lufta», ali se izmjena stupnjeva prijenosa pod rukom dešava vrlo mekano. Laganijem ritmu podređen je i varijabilni servo-upravljač, dok kočnice sa serijskim ABS-om posao uvijek odrađuju besprijekorno.
Ukupno gledano, Lacetti u svakodnevnom korištenju ispunjava očekivanja. Svi navedeni nedostaci nestaju ukoliko vozač smanji sportske apetite. Takvi uvjeti donose niz poboljšanja, što uključuje nižu potrošnju, uzornu udobnost i dugi životni vijek.
Zaključak
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Chevrolet Lacetti u svojoj top izvedbi stoji 16.290 eura, a trenutno se nudi uz 921 eura popusta, pa mu je konačna cijena više nego konkurentnih 116.804 kuna. Za ovu protuvrijednost kupac dobiva izuzetno bogato opremljen automobil atraktivnog izgleda i komforne unutrašnjosti, koji je pokretan snažnim benzinskim motorom.
Testni primjerak pokazao je da se mlada marka razvija u pravom smjeru. Njen najnoviji proizvod je namijenjen svima koji žele za minimum novaca dobiti što više u svakom pogledu, a pri tome im sportske vozne osobine nisu od primarne važnosti. Pri tome treba imati na umu da je riječ o najskupljoj izvedbi, te da je solidno opremljen bazni model (1.4/94 KS, ABS, klima, CD radio) dostupan za svega 90.204 kuna odnosno 11.869 eura.
Važnija serijska oprema | |
ABS | |
TCS sustav protiv proklizavanja pogonskih kotača | |
Prednji I bočni zračni jastuci | |
Kolo upravljača podesivo po visini I dubini | |
Sjedalo vozača podesivo po visini | |
Alu naplatci 15" | |
Preklopiva stražnja klupa 60:40 | |
Senzor kiše | |
Audio-sustav (CD+6 zvučnika) s komandama na upravljaču | |
Automatska klima | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Vanjski retrovizori električno preklopivi I grijani | |
Električni podizači svih stakala | |
Dodatna oprema testnog modela |
Cijena (kn) |
Metalik boja |
1900 |
Ukupna cijena modela |
116.804 |
Ukupna cijena dodatne opreme |
1900 |
Ukupna cijena testnog modela |
118.704 |
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati