Hrvatsko tržište automobila palo rekordnih 87,4%, Porsche iznenadio
POSLJEDICE pandemije koronavirusa odrazile su se i na tržište novih automobila, koje je tijekom travnja zabilježilo rekordan pad.
Prošlog mjeseca su, prema podacima Promocije plus, prodana su tek 1084 nova osobna vozila, što je 87,4 posto manje nego u istom mjesecu lani kada ih je prodano 8633. Na godišnjoj razini, od početka godine u Hrvatskoj je prodano 11.113 novih vozila, što je pad od 46,5 posto u odnosu na ionako lošu prošlu godinu.
Porsche stabilan, drugi potonuli
Najprodavanija marka u travnju je ostao Volkswagen s 202 primjerka i 18,6 posto udjela. Slijedi Škoda sa 193 prodana primjerka, a potom je treći Renault s 82 prodanih primjeraka. Zanimljivo je da premium marke nisu ekstremno pale, nego su u pravilu "tek" prepolovljene. Njihovi kupci su bili hrabri i kupili po 40 BMW-a, 35 Mercedesa i 29 Audija. Zanimljivo, Porsche je isporučio 12 automobila, baš kao i tijekom normalnih mjeseci, dok je Jaguar imao rekordnih osam primjeraka.
Manje bitno je da je i u travnju najprodavaniji model bila Škoda Octavia s 84 prodana vozila, a slijede VW Golf (55) te izjednačeni VW T-cross i Dacia Duster s po 32 prodana primjerka.
Gledamo li cijelu ovu godinu, rezultati su sljedeći. Očekivano, najviše prodanih vozila ima Volkswagen, i to 1865, a slijede ga Škoda s 1674 prodana vozila, Renault (739), Dacia (652) i Hyundai (555). Prije spomenuti Porsche s 49 prodanih automobila je jedan od malobrojnih brendova koji su u plusu u odnosu na godinu prije, u kojoj je prva četiri mjeseca zaključio s 33 prodana primjerka.
Najprodavaniji model ove godine je Škoda Octavia s 807 prodanih primjeraka, dok je drugoplasirani VW Golf dosegao 375 prodanih primjeraka. VW je i na trećem mjestu - T-Cross s 372 prodanih primjeraka.
Od siječnja do kraja travnja ukupno je prodano 6468 novih putničkih vozila na benzinski pogon, što je udjel od 58,2 posto u ukupnoj prodaji. Na dizelaše otpada 34,8 posto, odnosno 3871 vozilo, a dalje slijede hibridi sa 618 primjeraka (5,6%) i električni auti kojih je prodano tek 75 (0,7%).
Najveći dio "zasluga" za katastrofalnu prodaju su, dakako, mjere uslijed kojih su saloni bili zatvoreni. Međutim, ni u budućnosti se ne očekuju neki vrhunski rezultati.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati