Hrvatsko tržište: Volkswagen više nije broj 1, nekadašnji div se vratio

Hrvatsko tržište: Volkswagen više nije broj 1, nekadašnji div se vratio
Foto:: Opel, L.Š, M.N.

STAGNACIJA hrvatskog tržišta automobila se nastavila i kroz ovu godinu, koja do sad bilježi blagi minus, a donosi i nova imena na vrhu.

Pad u odnosu na 2018.

Podaci za prvih šest mjeseci govore kako je prodaja iznosila 38.156 primjeraka, što je 0,2% manje u odnosu na isto razdoblje lani, govore podaci Promocije Plus. Slabiji je i lipanj, kad je registrirano 8235 automobila, što je oko 350 primjeraka ili preko 4% manje u odnosu na prošli lipanj.

Prevedeno, to bi moglo značiti blag pad narudžbi rent-a-cara, a koje se ravnaju po turističkim rezultatima, što u konačnici znači i da bi sama sezona mogla podbaciti.

Udio benzinaca porastao je na 60,9%, a dizelaša pao na 35,6%.

Uzlet Opela

Opel se diže, doduše ne iz pepela, ali iz pozicije koja definitivno nije bila zavidna. Treći mjesec zaredom je rekorder prodaje, a nastavi li u ovom ritmu lako bi mogao preteći Volkswagen u ukupnom poretku na godišnjoj razini.

Primjera radi, u siječnju je Opel prodao tek 102 automobila, a VW čak 724. U svibnju se VW popeo do 909 primjeraka, a Opel je bio na razini od čak 1163 primjerka.  Nakon pola godine VW drži 12% tržišta s 4604 prodana vozila, a Opel je treći s 10% i 3813 prodanih primjeraka. Između se ugurao Renault (10,24%, 3909). Tek smo na polovici godine pa je još sve moguće.

Na polugodišnjoj razini redoslijed prvih pet modela je Octavia (1840), Clio (1806), Golf (1173), C3 (1130) i Duster (1092).

Lipanjski rezultati

U lipnju je najprodavaniji Opel, s 930 novoregistriranih automobila i tržišnim udjelom od 11,29%. Slijede ga Volkswagen (866, 10,5%) i Škoda (595, 7,23%).

Najpopularniji model je na mjesečnoj (i godišnjoj razini) Škoda Octavia s 388 prodanih primjeraka u lipnju (1840 u 2019). U lipnju je odličan bio i Citroen C3 s 334 prodana primjerka, a odlično ide i Fiatu 500 te Suzuki Vitari. Drastičan skok u lipnju je imao i pomalo zaboravljeni Hyundai i20. 

A premium?

Među premium markama najprodavaniji je opet Audi s 258 prodanih automobila. Slijedi ga BMW s 222 prodana primjerka, a tek potom dolazi Mercedes sa 120 prodanih automobila. No neka vas ovaj rezultat ne zavara jer su na tržište upravo stigli jaki Mercedesovi aduti. Prodano je i devet Porschea, šest Jaguara, četiri Infinitija i tri Lexusa.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara