Jaguar F-type ima promjene koje će vam se svidjeti

Jaguar F-type ima promjene koje će vam se svidjeti
Foto: Jaguar

LJUBITELJI ove marke automobila bit će oduševljeni novostima koje će im dosta olakšati vožnju.

Novi Jaguar F-Type R s još nekim promjenama u izgledu za 2021. godinu sada ima 575 konjskih snaga, piše Car and Driver. Također, ima i opciju tihog starta, na čemu će vam i vaši susjedi biti zahvalni.

Ovaj tip Jaguara oduvijek je bio pomalo zagonetan. Promotrite najjeftiniji F-type Coupe, koji košta 62.625 dolara: Kupci nisu uvijek racionalni (jer da jesu, Honda bi prodavala 5 milijuna Accorda godišnje), ali za tu cijenu trebate biti prilično zagriženi anglofil da biste kupili četverocilindrični Jaguar, umjesto modela kao što su Chevrolet Corvettea C8 ili Toyote Supra. Snažniji modeli F-type suočavaju se s istim problemom. R model s V8 juri protiv Porschea 911, a da ne spominjemo Ford Mustang Shelby GT500 od 760 KS. A V6 R-Dynamic 380 KS natječe se s... Nismo sigurni s čim. Inače, za 2021. godinu Jaguar je skinuo 5500 dolara od cijene tog automobila.

Više moći, manje buke

Postoje i druge promjene, uglavnom neznatne, u vezi s ovim Jaguarom. Novi ekran od 12,3 inča na instrument ploči vrhunac je unutarnjih promjena. Estetski, i F-type Coupe i kabriolet još uvijek imaju čist, lijep oblik i ne može se puno toga promijeniti, a da se to ne pokvari. Jaguar je ponovno presjekao prednji kraj uskim, horizontalnim LED svjetlima koji su s boka zaštićeni većom rešetkom i haubom s preusmjerenim otvorima.

Mehaničke nadgradnje su, također, suptilne, pri čemu R model dobiva najviše pažnje. Nadogradnja od 25 KS na 575 KS, znači da R odgovara mogućnostima starog SVR-a, koji se više ne proizvodi (za sada). Jaguar je, također, precizirao ovjes i upravljanje, s naglaskom na poboljšanje osjećaja. Sa standardnim pogonom na sva četiri kotača i sveprisutnim ZF automatskim mjenjačem s osam brzina, renovirani F-type R Coupe će ići i do 97 km na sat u 3,1 sekunde, brže od posljednjeg koji je testiran.

Ono što sigurno možemo reći, to je da je ispušni sustav modela V8 dosta manje bučan. Uništeni, odlazeći automobili V8 uvijek su zvučali kao da je netko bacio petardu i još uvijek "zareži" kada pustite gas, ali više nije toliko glasan. Postoji čak i opcija tihog starta, tako da možete pokrenuti auto, a da ne izazovete kaos u susjedstvu.

Ukroćena mačka

Četverocilindrični F-type, nazvan P300, ne zahtijeva opciju tihog starta. Za ovaj model, Jaguar pumpa dodatni zvuk kroz stereo zvučnike. Ili je barem to iskrena prevara… Umjesto sustava koji pojačava i miješa zvukove motora, inženjeri Jaguara snimili su zvuk motora od 300 KS i pojačali ga, i to je zvuk koji čujemo iz zvučnika.

Ovaj je model, zaista, ugodno iznenađenje, razumno je brz i približno 450 kg lakši od R modela. Jaguar kaže da je P300, zapravo, nešto brži od starijeg modela V6 s 340 KS (nazvan P340) s ručnim mjenjačem. Model P340 je, također, jako dobar. Svi modeli V6 sada imaju snagu od 380 KS i dolaze sa standardnim pogonom na sva četiri kotača.

Sad kad se Jaguar kreće prema elektrifikaciji - slijedeći, vodeći XJ  bit će samo električan. Djeluje kao da je F-type dobio dovoljno osvježenja da ga to odvede do potpunog preispitivanja. Da, tiši je. Možda bi bilo bolje naviknuti se na to.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara