J.D. Power - novi automobili sve atraktivniji

U NAJNOVIJEM istraživanju renomirane organizacije J.D. Power pod nazivom 2004. APEAL Study primjetan je značajan napredak pojedinih automobilskih marki, koje su se profilirale kao proizvođači privlačnih automobila visokih vrijednosti.

Istraživanje je provedeno na čak 102.951 novih vozila na način da je njihov vlasnik nakon 90-dnevnog korištenja odgovaranjem na set pitanja raspoređenih u nekoliko kategorija trebao izraziti zadovoljstvo novim automobilom. Kao i u nekoliko prethodnih istraživanja, deveto izdanje projekta je zbog boljeg uvida podijeljeno u osam kategorija, i to: motor/mjenjač; udobnost, upravljivost i kočenje; komfor; sjedala; kokpit/instrumentalna ploča; grijanje/hlađenje i ventilacija; audio-sustav; i dakako vanjski izgled. 

Ukupni rezultati imaju pozitivan predznak, 43 nova modela, među kojima su i redizajnirani postojeći automobili, dobila su kod svojih vlasnika pozitivne ocijene. Tako je primjerice, redizajn Chryslera 300/300 C rezultirao značajnim rastom modela na ljestvici. S obzirom na visoke ocijene upućene na račun vanjskog dizajna, napravljene promjene pri faceliftu modela su itekako dobro odmjerene.

Iako je istraživanje bazirano na modelima dostupnim na američkom tržištu, mnogi su dostupni i u Europi, pa je istraživanje samim time postalo aktualno i za nas. Gledano po markama, najveći napredak bilježe Cadillac i Jaguar, dok su u krugu tzv. neluksuznih marki najveći napredak ostvarili Mazda i Mitsubishi. Primjera radi, Jaguarov uzlet je posljedica lansiranja novog XJ, dok Mazda raste u očima Amerikanaca zbog nove Mazde3 i sportskog RX-8. Na vrhu nema promjena, najbolji je naravno Lexus, čiji su modeli RX330 i LX470 najbolji u svojim segmentima. Pobjeda u pravo vrijeme, jer Lexus najavljuje snažniji angažman u Europi, gdje je do sada bio nezapažen.

Gledamo li poredak po markama, od 38 auto-marki njih 24 je pozicionirano iznad industrijskog prosjeka. U gornjem društvu se pored Lexusa, nalaze gotovo sve renomirane europske marke, kao što su Porsche, BMW, Jaguar, Mercedes i Audi. Boje američke auto-industrije brani Cadillac, čije drugo mjesto potvrđuje njegovu omiljenost kod Amerikanaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na cijeloj ljestvici ima i dosta iznenađenja. Tako je recimo Hummer pozicioniran vrlo visoko, a istovremeno je u istraživanju kvalitete (IQS, svibanj 2004) bio na samom dnu s najvećim brojem prijavljenih primjedbi. Kad je pak u pitanju Porsche, objašnjenje je nešto lakše naći, a i sasvim je sigurno da su vlasnici ovih automobila itekako privrženi marki. Kako Cayenne nije redizajniran (Cayenne je bio uzrok pada Porscheove kvalitete na IQS 2004), Porsche je odličnu 2. poziciju osvojio zahvaljujući tradicionalnim kvalitetama sportskih modela, inače omiljenim u SAD-u.

Automobili su prema veličini, konstrukciji i namjeni svrstani u 18 kategorija. Od europskih marki najbolje je prošao BMW, serija 7 je pobijedila u segmentu premium luksuznih automobila, dok je serija 5 ocijenjena najboljom u segmentu luksuznih limuzina srednje veličine.

U klasi kompakta nema promjena, najboljim je opet proglašen Mini Cooper, a 2. mjesto osvojila je Mazda 3. Pomalo neočekivan razvoj situacije vidljiv je u segmentu Premium sportskih automobila, gdje je prošlogodišnji hit BMW Z4 mjesto ustupio vremešnom Porsche Boxsteru i pao na 3. mjesto, iza još jednog Porschea (911). Usprkos mnogobrojnim europskim novitetima, u svijetu luksuznih SUV-a nema novosti, Lexus (RX 330 i LX470) i Nissan (Murano) su podijelili prijestolja.

APEAL studija je dobar pokazatelj mogućnosti automobila na tržištu. Visoko rangirani modeli u ovom istraživanju obično dobro prolaze i u studijama u kojima se ispituje pouzdanost i ukupni dojam nakon višegodišnjeg korištenja. To rezultira rastom imidža auto-marke i boljim držanjem cijene samog vozila, što ga čini vrlo poželjnim i u segmentu polovnih.


Klikom na tablicu možete vidjeti istu većih dimenija


Klikom na tablicu možete vidjeti istu većih dimenija

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara