Koronavirus zaustavio prodaju automobila u Kini, proizvođači očajni
KINESKO tržište automobila je doslovno nestalo preko noći.
Koronavirus i mjere za njegovo suzbijanje su doslovno zaustavili prodaju automobila u Kini. U prvoj polovici veljače zabilježen je pad od čak 92%, a u prvom tjednu mjeseca na izmaku nevjerojatnih 96%. Prevedeno to znači da se u cijeloj Kini dnevno prodavalo tek 811 novih automobila.
Prve procjene kineskog klastera za osobna vozila (CPCA-China Passenger Car Association) kažu da će se tržište djelomično oporaviti ponovnim otvaranjem prodajnih salona, ali i nekim novim mjerama. Među njima se najviše očekuje od jedne mjere, a to je uvođenje i promocija online prodaje automobila s uključenom dostavom na adresu.
Među prvima je reagirao Geely koji je odlučio svakom kupcu automobil dovesti do kućnog praga. Pojedini proizvođači su objavili kako ne planiraju do polovice ožujka otvoriti salone, ali i kako će uvesti online prodaju i dostavu. Među njima su Tesla, Mercedes i BMW, javlja AutoNews Europe.
Autoindustrija je ovako drastičnim padom prodaje na kineskom tržištu pretrpjela velik udarac, a očekuje se kako tu neće stati. Ako se blokada nastavi, mnogi proizvođači će biti suočeni s nestašicom dijelova, a to će značiti i djelomično ili potpuno obustavljanje proizvodnje. Među njima su i Fiatovi pogoni u Srbiji koji koriste dijelove iz Kine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati