Male tajne vještih vozača: Evo nekoliko savjeta za 4x4 vožnju po snijegu
MNOGE obitelji u našoj zemlji uvelike razmišljaju o odmoru ili blagdanskom provodu na nekoj od planina gdje je već pao prvi snijeg. To, naravno, uvijek zadaje glavobolju bilo kojem vozaču koji priprema vozilo za takvu avanturu. Ponosni vlasnici SUV-ova provjeravaju svoje ljepotane s osmijehom, dok im ostali vozači malo zavide jer nemaju jedno takvo vozilo za zimu.
Međutim, sustav s pogonom na sve kotače korisna je opcija, ali ne i lijek za zimske probleme u vožnji. Važno je upoznati se s nekim osnovama vožnje 4x4 prije nego što se itko odluči za snježne puteve. Današnja vozila nude mnogo različitih pogonskih sustava dizajniranih za pomoć u klizavim, ledenim uvjetima, a trebali biste izdvojiti vrijeme i upoznati se s tipom sistema koji koristite.
Uvijek vozite s odgovarajućim gumama
Gume koje se razlikuju po dimenzijama mogu stvoriti probleme s rukovanjem i moguću štetu na stazi (cijelo vrijeme, ne samo na snijegu). Ovo se odnosi na vozila s pogonom na sve kotače, kao i na sva ostala vozila. Pogledajte upute proizvođača da biste bili sigurni da kupujete prave gume za svoje 4x4 vozilo - posebno za vožnju u snježnim uvjetima.
Stavite ga u 2WD
Ako se polako krećete nizbrdo pri malim brzinama, omogućavajući motoru da uspori, zamah vozila može dovesti do toga da prednji kotači kliznu, zbog čega gubite kontrolu. Prebacivanje na 2WD zadržava prednje kotače, ali pomaže stražnjim usporiti vozilo.
Također, budite oprezni ukoliko imate automatski 4WD, koji imaju mnogi današnji automobili, posebno SUV-ovi. Automatski 4WD je sustav koji radi u punom ritmu i omogućuje vozilu rad u 2WD - prednjem ili stražnjem - dok sustav ne procijeni da su potrebni 4WD. Potom automatski usmjerava snagu na sva četiri kotača, mijenjajući opterećenje između prednje i stražnje osovine po potrebi. Obično kotač koji prokliže aktivira sustav.
Vozila s automatskim 4WD-om se ne preporučuju za ozbiljnu vožnju izvan ceste - po ljetnim kao i po zimskim cestama - jer se sva četiri kotača pokreću u isto doba, što nije pametno u određenim terenskim i zimskim uvjetima.
Isključite kontrolu proklizavanja
Sustav kontrole proklizavanja može zaustaviti vozilo ako kotači prokližu dok pokušavate navigirati po snježnom brdu - to je normalna nuspojava ovog sustava. Isključite kontrolu ako je moguće. Ako to nije opcija, povećajte brzinu kako biste dobili zamah, ali nemojte tako brzo izgubiti kontrolu.
Ako se krećete po strmom kolniku pod snijegom i jedna guma proklizava, kočnice bi vas mogle usporiti ili zaustaviti ako imate uključen sustav kontrole proklizavanja.
Savjeti za vožnju
Pogon na svim kotačima pomaže vam u vožnji po snijegu, ali ne pomaže vam zaustaviti se. Usporite - glatka i skliska površina zahtijeva više prostora za zaustavljanje bez obzira na vrstu vozila u kojem se vozite.
Ako možete, vozite po snježnom (ali praznom) parkiralištu kako biste vježbali manevriranje na skliskoj površini.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati