Mazda MX-Crossport debitira u Detroitu

Mazda MX-Crossport debitira u Detroitu

DIZAJNERSKI koncept MX-Crossport koji ima biti prikazan na skorašnjem NAIAS-u u Detroitu donosi novu smjernicu kojom Mazda intenzivno radi na proširenju linije svojih proizvoda.

MX-Crossport je posljednji u nizu koncepata s MX prefiksom, a dizajniran je u Mazdinom glavnom dizajnerskom studiju u Hiroshimi. To je hibridni tip vozila kojim Mazda nastoji uvesti sportski izričaj  modela RX-8 u SUV segment. S obzirom na viđeno, širenje DNA dizajna moglo bi dovesti do lansiranja novih Zoom-zoom proizvoda i snažniju afirmaciju Mazde u dosad zapostavljenim segmentima.

Sasvim logično, Mazda predstavlja studiju SUV vozila u SAD-u, gdje su ova vozila posebno popularna. U ovom slučaju japanski proizvođač ide korak dalje i nudi vozilo za slobodno vrijeme čije sportske naklonosti nisu u sputane ni jednom detalju. Kako kaže glavni dizajner Koizumi, koji je radio na uspješnoj Mazdi6, ovaj koncept treba smatrati “naprednom granicom” za Mazdu, misleći pritom da koncept spaja sportsku sliku Mazdinih sportskih automobila s čvrstoćom i praktičnošću SUV-a.

Sportaš futurističkog interijera

Uz 4.630 mm duljine, MX-Crossport je kompaktan, okretan i relativno malen u usporedbi s drugim pripadnicima segmenta. Dizajn je naglašen niskom (1.630 mm)  i širokom (1.930 mm) vanjskom siluetom, s kratkim prednjim i stražnjim prevjesima i relativno dugim međuosovinskim razmakom od 2.795 mm. Pomažu i detalji korišteni na sportskom RX-8 kao što je široki donji otvor rešetke i sportski odbojnici.

Unutrašnji dizajn koncepta vizualno prati Zoom-Zoom sportsku filozofiju, a poput ostalih interijera Mazdi i ovaj nudi cjelovito okružje za užitak komforne vožnje. Ključna u stvaranju osjećaja prostranosti su tzv. “plutajuća” sjedala, gdje je svako sjedalo pričvršćeno za pod pomoću centralno postavljenog stupa, a podešava se putem “jednotračnog” sustava. Ergonomija za upravljačem je odlična što je posljedica korištenja rješenja sa RX-8 s tri grupe instrumenata i debelim trokrakim kolom upravljača. Krov je gotovo u potpunosti izrađen od stakla što doprinosi otvorenom, prozračnom dojmu interijera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

MX-Crossport posjeduje i napredni informacijski zaslon sastavljen iz tri dijela raspoređenih ispred vozača. Sustav sadrži brojne funkcije za podršku vožnji kao što je dijagnostika vozila nakon pokretanja motora, sigurnosne upute, nadzor slijepih kutova, pomoć pri parkiranju, satelitski navigacijski sustav i informacije u slučaju nužde. Uz to, sustav posjeduje osnovne komande za audio i klimu i može se upotrijebiti za slanje i primanje e-pošte i spajanje na Internet.

Koristeći se jedinstvenim sustavom koji čini LCD zaslon dimenzija 365 mm x 80 mm i pet kamera, putnicima su ponuđena četiri jedinstvena pogleda na cestu. Tu se posebno ističu pogled iz perspektive vozačevih očiju (Driver’s Eye View),  pogled prednjeg kotača (Front Wheel View), super niski kut (Super Low Angle) i pogled stražnjeg kotača (Rear Wheel View).

Mazda još nije službeno potvrdila proizvodni model temeljen na MX-Crossportu, ali jasno stoji uz izjavu da namjerava proširiti svoju liniju nove generacije Zoom-Zoom proizvoda za sjevernoameričko tržište i šire. MX-Crossport je prvi korak.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara