Mitsubishi Colt 1.3 Invite A/C – u lovu na kupce
NAKON što je predstavljanjem Outlandera probio led, Mitsubishi otvara najvažnije poglavlje u svojoj novijoj povijesti i nakon dugih trinaest godina javnosti predstavlja potpuno novi Colt. Jedan od najzanimljivijih jesenskih noviteta na našem tržištu isprobali smo u izvedbi 1.3 Invite A/C koja predstavlja sredinu ponude.
Prvi Mitsubishijev model namijenjen prvenstveno europskom tržištu ima tešku ulogu. Prije svega mora nastaviti dostojno nositi karizmu istoimenog prethodnika koji je imao reputaciju nesalomivog kompakta neupitne kvalitete i pouzdanosti. Nadalje, Colt u novom izdanju ima dvostruku ulogu, jer mora pokriti barem dva segmenta i još se k tome uspješno nositi s mnogobrojnim etabliranim rivalima.
Dizajn
Rijetko kada neki proizvođač posegne s tako drastičnim dizajnerskim, ali i dimenzijskim promjenama kao što je to učinio Mitsubishi. Bilo kakva usporedba s prethodnikom je gotovo nemoguća, jer novi Colt s 30 mm manjom duljinom i istovremeno čak 180 mm većom visinom više i ne spada u istu klasu.
Inovativni Japanci su dodijelivši novom Coltu monovolumensku koncepciju napravili odličan posao. Automobil je u okviru skromnih, gradskim uvjetima propisanih gabarita ostao kompaktan i pri tome dobio svjež, a mjestimice čak i vrlo atraktivan izgled.
Japanski univerzalac se sprijeda smiješi zašiljenom i moderno oblikovanom optikom, dok izgled maske hladnjaka s novim dizajnom loga tvrtke potvrđuje budući dizajnerski izričaj tvrtke. Na nakošeni poklopac motora se pod gotovo istim kutom nastavlja veliko vjetrobransko staklo. U duhu koncepcije jednovolumena je i bok vozila, staklene površine su dodane u podnožju A-nosača i iza stražnjeg para bočnih vrata, čime se dobilo na preglednosti, ali i dinamici osnovnih linija.
Colt je dinamičan i straga. Poklopac prtljažnika je postavljen pod gotovo pravim kutom, okomita svjetla su potisnuta u kut vozila, a kromirani završetak ispušnog sustava najavljuje paprenu zvučnu kulisu.
Unutrašnjost
Iako nas je već iznenadio vanjskim izgledom, novi Colt pravo iznenađenje krije u putničkoj kabini. Crveno tapecirana sjedala prva upadaju u oči, a moderno oblikovana prednja armatura ruši sve priče o japanskoj nemaštovitosti i bezidejnom sivilu.
Kombinaciju dvaju tonova sive plastike, te korištenje kromiranih detalja u pravoj mjeri čini Coltov kokpit jednim od najbolje osmišljenih u klasi. Pridodamo li tome plavkastu plastiku kojom su presvučene sve bitne komande, te neobično postavljen (vertikalno) bijeli element možemo samo zaključiti da je ugođaj u Coltu, posebno noću, izvanredan. Ipak, najviše zapanjuje originalnost u pogledu rješenja pojedinih prekidača (ventilacija, audio-sustav), koja su krajnje jednostavna usprkos efektnoj izvedbi.
Nakon što se vozač zavali u udobno, ali vrlo tvrdo sjedalo, sve bitne informacije dobiva kroz tri uvučena kružna elementa, dok je središnji zaslon predviđen za ispis putnog kompjutora i audio-sustava. Položaj za upravljačem, koji je (nažalost) podesiv samo po visini je vrlo dobar, vozačko sjedalo ima veliki radijus pomicanja, a ručica mjenjača je postavljena na pravo mjesto.
Prostranost je vanserijska. Putnici sprijeda, kao i oni straga, na raspolaganju imaju obilje mjesta, kako u donjem dijelu tako i u predjelu ramena. Odlagališta su razasuta posvuda, u bočne stranice naslona ušiveni su džepovi za sitnice, nasloni prednjih sjedala imaju kukice i mrežaste džepove, pretinac ispred suvozača posjeduje utore za kovanice i hlađeni odjeljak, itd. Nailazimo i na poneku manu. Tako primjerice, pretinac za rukavice nije osvijetljen, utori u dnu konzole su premali, a ponegdje je plastika previše kruta.
Danak prostrane kabine plaća prtljažnik, koji sa svega 220 litara obujma teško može poslužiti mladim obiteljima, kojima je ovaj automobil prvenstveno namijenjen. Međutim, stvar spašava mogućnost uzdužnog pomicanja stražnje klupe. Također, podešavati se može i kut naslona, a na kraju, vlasnik može trećinski djeljiva sjedala odvojiti iz podnice i izvaditi iz vozila. Tu ćemo napomenuti da sjedala baš nisu toliko lagana, pa njihovo vađenje zahtjeva mušku ruku. Maksimalna varijabilnost se nastavlja straga, stražnju policu moguće je namjestiti u dvije razine, a praktična mreža uspješno fiksira prtljagu.
I za kraj jedna napomena. Rezervni kotač ne postoji. Njegovu ulogu ispunjava set za krpanje i kompresor. Time je ušteđeno dosta prostora, a funkcija je u potpunosti zadovoljena.
Opremljenost
Mitsubishi Colt se nudi u tri osnovna paketa opreme (Inform, Invite, Instyle) i nekoliko podvarijanti (fun, safety, itd). Testni primjerak je posjedovao Invite A/C paket što u prijevodu znači da uz klima-uređaj, posjeduje još svu opremu danas uobičajenu među kompaktima.
Sigurnosnu stavku čine prednji i bočni zračni jastuci, te ABS+EBD sustav pomoći pri kočenju. Povoljan dojam zaokružuje potpuna elektrifikacija, neizostavni servo i daljinsko centralno zaključavanje, te audio-sustav s CD-om. Sve u svemu, model je opremljen upravo onoliko da se zadovolje prohtjevi prosječnog kupca.
Motor i vozne osobine
Izuzmemo li izvanrednu praktičnost i prostranost, najveći užitak svakako čini pogonski motor. 1.3-litreni benzinac s pozamašnih 95 KS maksimalne snage je prava mjera za najmlađi Mitsubishi. 11.1 sekundi za ubrzanje do stotke i 180 km/h maksimalne brzine su među boljim dostignućima u klasi.
Već su prvi kilometri pokazali da je Mitsubishi još jednom iz velikoserijskog motora izvukao maksimum. Potentni 1.3-litraš se najbolje snalazi iznad 5.000 o/min, a bez problema se zavrti do limitatora postavljenog tek na granicu 7.000 o/min, pa je epitet junior-EVO sasvim opravdan. Tu je i sportska buka koja će neke smetati, a drugima prouzročiti dizanje adrenalina i sve grčevitije stiskanje kola upravljača. Jer Colt ima potencijala, čak i usprkos izraženoj visini.
Upravljač je izravan, mjenjač tvrd i precizan, a ovjes sportski krut. Tvrdoći dodatno pridonose i pneumatici nešto nižeg profila (195/50 R15), pa se izbjegavanje neravnina toplo preporuča. Ne zbog automobila, jer on savršeno tiho trpi nametnuto opterećenja, već zbog vlastitog zdravlja, koje bi moglo biti narušeno. Naginjanje u zavoju je minimalno, zadana putanja se drži bez većih problema, a kočnice ulijevaju povjerenje i nakon opetovanog korištenja.
Minijaturni sportaš nije rastrošan. Vožnjom po bon-tonu potrošnja neće prelaziti sedam litara, a ukoliko se zanesete ostati će u jednoznamenkastim ciframa. Mi smo tijekom testa ne štedeći automobil, a ni sebe, ostvarivali prosječnu potrošnju u rasponu od osam do deset litara što je vrlo korektan rezultat.
Zaključak
Mitsubishi Colt u testiranoj izvedbi stoji 105.700 kuna. Zvuči puno ako se Colt doživi kao gradsko prometalo, ali i malo ako ga se shvati kao obiteljski kompakt. Istina je između, a u njegovu korist prevagnuti će ukoliko tražite potpuno opremljeno obiteljsko vozilo izrazite praktičnosti i pri tome se ne želite odreći sportskog užitka.
Ovom automobilu je mane teško naći. Mi smo ih našli samo u detaljima, kao što je mjestimično korištenje tvrde plastike, neosvijetljenost suvozačkog pretinca, možda malo pretvrda sjedala i sl.
Za one koji i tada nisu sigurni, ostaje da ga se usporedi s približno sličnim proizvodom u ponudi na hrvatskom tržištu. Jedini koji nam pada na pamet je nešto manja i slabija Honda Jazz, koja je čak i nešto skuplja. Isto vrijedi i za monovolumene kao što je Daihatsu YRV, pa se Colt sam po sebi nameće kao odličan (jedini) izbor i dobar kompromis između nekoliko automobilskih koncepcija.
Važnija serijska oprema (Inform): | ||
Zračni jastuci za vozača i suvozača | ||
ABS+EBD | ||
Daljinsko centralno zaključavanje | ||
El. podizači prednjih stakala | ||
Servo-upravljač podesiv po visini | ||
Uzdužno podesiva i odstranjiva stražnja klupa | ||
Pojedinačno preklopiva (60:40) stražnja klupa | ||
2 x ISO FIX učvrščivaći dječje stolice | ||
Odbojnici u boji vozila | ||
Paket Invite A/C: | ||
Bočni zračni jastuci | ||
El. pokretani i grijani retrovizori | ||
Radio-CD uređaj | ||
Vozačko sjedalo podesivo po visini | ||
Kotači 195/50 R15 | ||
Dodatna oprema cijena (kn) | ||
Metalik boja |
2.600 | |
Colt 1.3 Invite A/C |
105.570 | |
Ukupna cijena testiranog vozila |
108.300 |
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati