Nissan objavio plan restrukturiranja: Zatvaraju se tvornice, ali dolaze novi modeli

Nissan objavio plan restrukturiranja: Zatvaraju se tvornice, ali dolaze novi modeli
Foto: Nissan

ZATVARAJU se tvornice, smanjuju se proizvodnja i troškovi, ali ipak dolaze novi modeli.

Nakon mjeseci iščekivanja Nissan je objavio plan restrukturiranja, a kao što se očekivalo, nema puno dobrih vijesti. 

Radi se o četverogodišnjem planu, a bit će zatvorene dvije tvornice. Od prosinca ove godine s radom prestaje Nissanova tvornica u Barceloni. Ona je bila aktivna od 1983. godine, a trenutno zapošljava 2400 radnika i dodatnih 600 u povezanim kapacitetima. U ovoj tvornici se proizvode komercijalna vozila poput Navare i električnog e-NV200.

U svojem cilju da do kraja 2023. godine stekne financijsku stabilnost i profitabilno poslovanje, Nissan će povući još neke radikalne poteze. Očekuje se drastično rezanje fiksnih troškova za 2,78 milijardi dolara i racionalizacija proizvodnje kako bi se na kraju razdoblja dosegnula operativna dobit od 5% i tržišni udio od 6%.

U racionalizaciji će biti reduciran broj modela u proizvodnji, sa sadašnjih 69 na maksimalno 55, a proizvodnja će se smanjiti za 20%, na oko 5,4 milijuna primjeraka godišnje. Zatvorit će se i tvornice u Indoneziji, a Nissan će napustiti i Južnu Koreju. Također, marka Datsun se povlači iz Rusije. 

Završimo pozitivnim stvarima. Najavljeno je čak 12 novih modela u idućih 18 mjeseci, a fokus će biti na C i D segment, električna i sportska vozila. Naravno, elektrifikacija je u fokusu, a do kraja 2023. godine Nissan želi godišnje prodavati barem milijun elektrificiranih vozila. 

Nissan - Dva strateška područja četverogodišnjeg plana

1) Racionalizacija: snažne mjere kojima se restrukturira poslovanje, smanjuju troškovi i povećava učinkovitost

Mjere:

  • Dovođenje Nissanovih proizvodnih kapaciteta na pravu mjeru za 20% na 5,4 milijuna primjeraka godišnje, uz rad u standardnim smjenama
  • Povećanje iskoristivosti proizvodnih kapaciteta iznad 80%, što će proizvodnju učiniti profitabilnijom
  • Smanjenjem palete globalnih proizvoda za 20% (sa 69 na manje od 55 modela)
  • Smanjenje fiksnih troškova za otprilike 300 milijardi jena
  • Zatvaranje tvornice u Barceloni
  • Konsolidacija proizvodnje u Sjevernoj Americi oko najvažnijih modela
  • Zatvaranje proizvodnih pogona u Indoneziji i fokusiranje na tvornicu na Tajlandu kao jedini proizvodni centar u regiji ASEAN
  • Partneri iz Alijanse dijelit će resurse, uključujući proizvodnju, modele i tehnologije

2) Fokus na najvažnija tržišta i najvažnije modele

Mjere:

  • Fokus na najvažnije Nissanove djelatnosti na tržištima Japana, Kine i Sjeverne Amerike
  • Oslanjanje na Alijansu kako bi se Nissanovo poslovanje zadržalo na zadovoljavajućoj operativnoj razini u Južnoj Americi, Europi i regiji ASEAN
  • Izlazak iz Južne Koreje, Datsuna iz Rusije i optimizacija poslovanja na nekim tržištima u regiji ASEAN
  • Fokus na najvažnije globalne modele, uključujući poboljšanje vozila u segmentima C i D, električna vozila, sportske automobile
  • Predstavljanje 12 novih modela u sljedećih 18 mjeseci
  • Širenje ponude električnih vozila i hibridnih automobila, uključujući e-POWER, uz očekivanu prodaju više od milijun vozila na električni pogon godišnje do kraja 2023.
  • U Japanu, predstavljanje još dva modela električnih vozila i još četiriju elektrificiranih vozila e-Power, čime će se udio elektrificiranih vozila u ukupnoj prodaji povećati na 60%
  • Uvođenje naprednog sustava za pomoć u vožnji ProPILOT u više od 20 modela u 20 tržišta, s ciljem da do kraja financijske godine 2023. tim sustavom bude opremljeno više od 1,5 milijuna vozila godišnje.

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara