Novi šok za vlasnike dizelaša: Potrošnja u praksi i do 75 % veća od deklarirane
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Getty Images
NAJVEĆE razlike u potrošnji goriva u teoriji i praksi zabilježene su na dizelašima iz 2016. godine.
Prema prikupljenim informacijama s više od milijun automobila koji koriste aplikaciju Carly Connected Car može se kvantificirati ono što svi znamo, a to je da automobili u praksi troše puno više no prema službenim podacima dobivenim u laboratorijskim uvjetima.
Tako je na primjeru praćenja 150.000 automobila u Velikoj Britaniji primjetna tendencija rasta razlike u deklariranoj i praktičnoj potrošnji goriva, a i to sa svakim novim modelom od 2004. do 2017. godine, kada je ta razlika iz poznatih razloga minimalno reducirana.
Najveća razlika uočena je na dizelašima proizvedenim 2016. godine, prema kojima je potrošnja goriva u praksi bila i do 75 % viša u odnosu na od proizvođača deklariranu potrošnju. Kako je prosječna potrošnja takvog automobila iznosila 4,5 l/100 km, za vozača koji prelazi 19.300 km godišnje to znači dodatni godišnji trošak na gorivo od oko 816 GBP ili oko 7000 kn. Da stvar bude gora, najveće razlike zabilježene su na malim i kompaktnim automobilima te SUV-ovima.
Prema podacima aplikacije vozači malih gradskih automobila ostvaruju 55 % veću potrošnju goriva kod izvedbi pokretanih dizelašem, te 35 % veću potrošnju kod benzinaca. Kod kompaktnih automobila i SUV-ova taj je postotak nešto niži, u rasponu od 40 do 45 %. Zanimljivo, jedini segment u kojem se deklarirana i postignuta potrošnja poklapaju su sportski automobili pokretani dizelskim motorom.
Aplikacija Carly se nudi za modele BMW-Mini, Mercedes, Renault i sve marke VW koncerna, a cijena je oko 30 EUR.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati