Ovo je top izvedba u povijesti Scenica. Testirali smo ju

Ovo je top izvedba u povijesti Scenica. Testirali smo ju
Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

RENAULT je lansiranjem Scenica stvorio segment monovolumena, a sada predstavlja izvedbu koja bi mogla biti labuđi pjev ovog pionira funkcionalnosti. 

Kad je 1996. godine stigao, njegov uspjeh iznenadio je i sam Renault, toliko da su tek naknadno Scenic izdvojili iz obitelji Megane. U međuvremenu je stigla i terenska RX4 izvedba, a od 2004. godine se nudila i produljena Grand izvedba. Pridodamo li svemu brojne pretince, uključujući one u podnici, klizno podesiva sjedala te niz opcija, Scenic je bio i ostao sinonim idealnog obiteljskog modela. 

Scenic nisu uspjeli pokopati ni crossoveri, bar ne zasad, jer posljednje kuloarske priče govore kako bi ova, četvrta generacija mogla biti ujedno i posljednja. Upravo tako, ovo izuzetno jako ime bi zajedno s Espaceom moglo postati povijest, a sve kako bi se crossoverima otvorio put. No, vratimo se mi veselijim temama. 

Top izvedba

Kad kažemo da smo testirali top izvedbu, to znači sljedeće. Za početak, radi se o produljenoj Grand izvedbi, koja je 23 cm dulja od osnovnog Scenica uz 7 cm plusa između osovina (463 x 186 x 166 cm). Time je silueta značajno produljena pa iz određenih kuteva mnogi pomisle da se radi o Espaceu. A to, priznat ćete, u ovom slučaju zvuči jako dobro. 

Scenic u posljednjem izdanju izgleda vrlo moderno, kombinirajući crossoverski s izgledom monovolumena. Originalnom pristupu doprinose 20-inčni kotači, ali i zatamnjena stakla, markantna maska i atraktivan LED potpis. 

Iznutra poznata priča. Kako se radi o Initiale Paris izvedbi, valja računati na kožne presvlake s uzorkom koji je isti u ponudi od Captura do Espacea i izgleda odlično. Otvoren pogled na prošive podići će dojam, kao i mesnati nasloni za glavu. 

Prednja armatura s digitalnim kokpitom, velikim središnjim ekranom i integriranim LED osvjetljenjem je dobro poznata, a pamtimo ju od Espacea. Ergonomija je vrhunska, što i ne treba čuditi jer vozač može električno podešavati sjedala, izvlačiti oslonac za noge, pomicati kolo upravljača, ali i središnju konzolu, zajedno s integriranim pretincima.

A kad smo kod pretinaca, njih doista ne nedostaje, ni u oblogama vrata, ni u podnici. Putnici straga imaju svoje stoliće, USB utičnice i otvore ventilacije. Jedino je zakinut dvojac u trećem redu, gdje mjesta nema na bacanje. Drugi red sjedala je uzdužno podesiv i segmentno preklopiv pa u konačnici imate dvoznamenkasti broj kombinacija na raspolaganju. I znajte, preklapanje sjedala možete odraditi pritiskom na tipku, kao na nekim premium vozilima.  

Kad se sve zbroji, praktičniji interijer nismo vidjeli u MPV ponudi, a tako je već četvrt stoljeća. Ono što je ovdje još vidljivo je luksuz i udobnost fotelja koja nimalo ne zaostaje za, primjerice, Talismanom ili pak Espaceom. 

Gutač kilometara

Renault je već godinama u elektrifikaciji, ali se dizelaša nije odrekao. Štoviše, imao je snage i odlučio je još jednom ponuditi novu generaciju motora. 

U ovom slučaju je to 1.7 Blue dCI, dostupan u dvije izvedbe snage. Testirali smo jaču, što će reći 150 KS i 340 Nm, i to u kombinaciji automatskog mjenjača. Ako se prisjetite, prije je bio u igri manji (1.6 dCI) motor s 10 KS i 20 Nm više. Ovaj je definitivno uglađeniji, mirniji i time bliži naravi ovog vozila.

Pogađate, ovakva kombinacija je odlična na otvorenoj cesti kada je uklapa u pedigre automobila. Na vama je tek da putem MultiSense upravljanja fino podesite ćud vozila, bilo kroz izgled brzinomjera, nijansu ambijentalne rasvjete i zvuk motora, odnosno način kako će reagirati na gas i šaltati. 

A sve to u praksi znači da će francuski express linearno ubrzavati, držati visoki brzinski prosjek i pritom biti dosta uglađen, pa i tih. A ono najbolje tiče se prosječne potrošnje koja je na razini od 6,5 l/100 km. Ovjes je tih, komfor odličan, a preglednost poslovično dobra. Ne vidi se nos vozila, ali ne treba puno da se nauče krajnje kote vozila. 

Top verzija donosi vrhunsku opremu. Mi ćemo pohvaliti ovaj put Bose audiosustav u pogledu reprodukcije zvuka te izuzetno udobne fotelje. Neke suvozače razveselila su masažna sjedala, a neke uglađena klimatizacija. Ali svi su složni – ovakav Grand Scenic je odličan na duge staze. Ponovimo i konkretne vrijednosti: 100 km/h ima za 12,3 sekunde, a maksimalac je 200 km/h.

Red je spomenuti i cijenu. Ovaj konkretni primjerak, s dizelašem od 150 KS, automatskim mjenjačem, top opremom Initiale Paris, stoji 268.500 kuna. Početak ponude je osjetno niže, na 162.500 kn. 

OPREMA Initiale Paris:

aut. klima • sustav držanja vozne trake, prepoznavanja znakova • nadzor mrtvog kuta, sigurnosnog razmaka, pomoć pri kočenju • kamere 360° + senzori, samostalno parkiranje • aktivni tempomat • head up zaslon • kožne presvlake i kožna ručica mjenjača i upravljač • grijanje sjedala • multimedija 8,7“ + navigacija, DAB radio, povezivost s internetom • keyless sustav • LED maglenke • 20“naplatci • metalik boja • krovni nosači

DOPLATE - rezervni kotač • električno podesiva prednja sjedala s masažom (ukupno 1.498 kn)

>> Renault Grand Scenic: Cjenik i specifikacija opreme

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara