Peugeot Jet Force 125 EFI: Revolucionaran skuter po prevelikoj cijeni
Tekst se nastavlja ispod oglasa
PROŠLE godine, nakon što su objavljene prve slike i tehničke specifikacije Peugeotovog skutera koji ima ozbiljne sportske pretenzije, svi specijalizirani časopisi i potencijalni kupci ostali su nepodijeljeni u svojim reakcijama - radi se o revolucionarnom vozilu.
Odmah nakon otkrivanja javnosti, dobio je nagradu za dizajn, a u Francuskoj je proglašen skuterom godine. Situacija nije promijenjena niti danas, svi koji su ga vozili znaju da je riječ o skuteru koji nudi mnogo više od bilo kojeg, makar potencijalnog konkurenta.
Gilera Runner, npr, ima sličnu koncepciju okvira, ali nije toliko oštra i precizna u vožnji, a i dizajn joj je malo zastario. Nexus, još jedan proizvod talijanske tvrtke, također je konstrukcijski sličan, no on je prevelik, te ne dolazi u kubikaži manjoj od 500 ccm.
Sve u svemu, Jet Force nema prave konkurencije, i jedina prepreka njegovom izvrsnom tržišnom uspjehu jest cijena, koja je zaista pretjerana.
Naime, verzija koju smo vozili, s jačim motorom od 125 ccm obujma i elektronskim ubrizgavanjem goriva, stoji 37.706 kuna do registracije.
Agresivan dizajn
Glavna nit vodilja prilikom dizajniranja bila je isticanje agresivnosti, što se vidi iz oštrih linija prednje maske, futuristički dizajnirane prednje ploče, visoko podignutog stražnjeg kraja, itd.
S bočne strane u oči upada masivan aluminijski okvir, koji je postavljen kao kod motocikala, tako da Jet Force nema klasičnu podnicu.
Jedan dio ispod grede okvira otvoren je kako bi se mogao vidjeti amortizer koji je pozicioniran ispod agregata. Instrumenti su također izrazito neuobičajeni za jedan skuter.
U sredini ploče nalazi se obrtomjer na kojem je jasno naznačeno crveno polje, a unutar njega integriran je digitalni zaslon u kojemu se nalazi digitalni brzinomjer.
S lijeve strane nalazi se drugi digitalni zaslon na kojemu se prikazuje vrijeme, broj prijeđenih kilometara i količina goriva u spremniku. Sjedi se sportski sa nogama položenim natrag i visoko, a dio sjedala na kojem se nalazi vozač spušten je i nagnut prema naprijed kako bi se opterećenje prebacilo na ruke i ramena. Izdužene bočne oplate izvrsno štite od vjetra, što je rješenje koje je kopirano sa Yamahe Aerox.
Solidan motor
Agregat koji se ugrađuje u Jet Force trenutačno je vrh ponude. Radi se o četverotaktnom jednocilindrašu obujma 125 ccm sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Snaga mu iznosi 12,5 KS pri 8 700 o/min, što je dovoljno da vam brzinomjer pokaže krajnju brzinu od 105 km/h, uz potrošnju od oko četiri litre na stotinu kilometara.
Agregat se u praksi ponaša sasvim solidno, no mišljenja smo kako će prave osobine Jet Forceovog okvira i voznih osobina doći na vidjelo prilikom dolaska verzije na koju se ugrađuje motor sa kompresorom, čija će snaga u otvorenoj verziji iznositi 19 konja, a za najmlađe je u ponudi i verzija s agregatom od 50 ccm obujma.
Skuter solidno reagira na gas, jedino nas je zasmetao zvuk variomatskog mjenjača, koji je preglasan, a pod dojmom smo da je i veliki, dizajnerski atraktivan ispušni top mogao isporučivati bolji zvuk.
Vozna svojstva
Ovo je područje u kojemu Jet Force jednostavno oduševljava. Naime, skuteru treba vrlo malo vremena da reagira na komande koje vozač daje svojim tijelom i rukama, a osjećaj na upravljaču tijekom vožnje je jedan od najboljih koje smo imali prilike iskusiti na skuterima.
Ovjes, koji se sastoji od teleskopske vilice s cijevima promjera 36 mm sprijeda, i oscilirajući vilice s centralnim monoamortizerom straga, zajedno sa gumama dimenzija 130/60-13 naprijed i 140/60-13, omogućava vožnju koja je u isti tren stabilna i okretna, što je vrlo rijetko postignuće, naročito na skuterima.
Spuštanje u zavoj je gotovo trenutačno, a čak niti prilikom naleta na neravnine nema znakova uvijanja ili nestabilnosti. Kočnice su nas također oduševile, prednji disk dimenzija 226 i stražnji 210 mm, na koje djeluju dvoklipna kliješta, funkcioniraju jednostavno izvrsno, tako da nikad nema brige oko zaustavljanja. Sve navedeno zajedno čini vrlo dobru cjelinu, da nije cijene.
Goran Vuzem
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati