Plan štednje u Renaultu: Tisuće otkaza, pad proizvodnje, najbolji model pod upitnikom
RENAULT je objavio plan poslovanja kojim želi drastično smanjiti fiksne troškove.
Renault je objavio poslovni plan prema kojem želi uštedjeti dvije milijarde eura u naredne tri godine. Time se želi povećati konkurentnost i osigurati rast u okviru alijanse kojoj pripada.
Kriza u automobilskoj industriji ubrzala je procese u Renault koji je planom postavio temelje dugoročnog razvoja grupe Renault. U Francuskoj će tako grupa biti organizirana oko strateških poslovnih područja s obećavajućom budućnosti: električnih vozila, lakih gospodarskih vozila, kružne ekonomije i inovacija visoke dodane vrijednosti. Centralizacija ide i kroz regionalne centre izvrsnosti u Francuskoj koji postaju temelj oporavka.
Prvo što upada u oči je plan smanjenja radne snage. U službenom priopćenju stoji kako se radi o projektu prilagođavanja radne snage temeljenom na prekvalifikaciji radnika, internoj mobilnosti i dobrovoljnim odlascima. Taj bi se proces, kojim bi se obuhvatilo gotovo 4600 radnih mjesta u Francuskoj i više od 10.000 radnih mjesta u ostatku svijeta, protegnuo na sve tri godine.
Kao i kod Nissana, i ovdje se planira smanjiti proizvodnja, i to s 4 na 3,3 milijuna vozila godišnje. Pod upitnikom je i tvornica u Dieppeu u kojoj se proizvodi Alpinea A110. Gotovo je sigurno da neće biti nasljednika. Šteta.
Projektom su obuhvaćeni sljedeći ključni elementi:
Povećanje učinkovitosti i smanjenje troškova razvoja i proizvodnje, koristeći konsolidirana sredstva Alijanse, otprilike 800 milijuna eura:
- pojednostavnjenje dizajna i razvoja vozila: smanjenje uporabe različitih vrsta komponenti, povećanje standardizacije, programi Predvodnika – Sljedbenika unutar Alijanse,
- optimizacija resursa: fokusiranje na razvoj strateških tehnologija visoke dodane vrijednosti u razvojnim pogonima Ile-de-France; optimizacija uporabe istraživačkih centara u inozemstvu i podizvođača; optimizacija procesa validacije snažnijom uporabom digitalnih kanala,
Optimizacija proizvodnje kojom će se uštedjeti otprilike 650 milijuna eura
- ubrzanje transformacije proizvodnih pogona širom primjenom načela Industrija 4.0,
- poboljšanje procesa u novim razvojnim projektima: ubrzanje digitalizacije i postupka od "dizajna do procesa".
- optimizacija industrijskih kapaciteta:
- globalna proizvodnja smanjena sa 4 milijuna vozila 2019. na 3,3 milijuna vozila do 2024. (prema Harbouru Reference)
- prilagođavanje broja zaposlenika u proizvodnji
- obustava planiranog povećanja proizvodnih kapaciteta u Maroku i Rumunjskoj, procjena adaptacije proizvodnih kapaciteta Grupe u Rusiji, procjena racionalizacije proizvodnje mjenjačkih kutija diljem svijeta
- u Francuskoj će predmet dubinskih konzultacija sa svim dionicima, posebice socijalnim partnerima i lokalnim vlastima biti četiri radna prijedloga za optimizaciju procesa proizvodnje
- Renault pokreće postupak konzultacija u tvornicama Douai i Maubeuge kako bi se razmotrilo osnivanje optimiziranog centra izvrsnosti za električna vozila i laka gospodarska vozila u sjevernoj Francuskoj.
- otvorena rasprava o prenamjeni tvornice u Dieppeu nakon završetka proizvodnje Alpinea A110
- u Flinsu, stvaranje ekosustava cirkularne ekonomije na lokaciji, uključujući prebacivanje aktivnosti iz pogona Choisy-le-Roi
- u Fonderie de Bretagne Renault započinje reevaluaciju strategije.
Veća učinkovitost funkcija potpore, otprilike 700 milijuna eura
- optimizacija općih i marketinških troškova: digitalizacija kojom će se smanjiti troškovi marketinga, racionalizacija organizacije i smanjenje troškova povezanih s funkcijama potpore, itd
Preusmjeravanje fokusa aktivnosti za bolju alokaciju resursa
Refokusiranje na temeljno poslovanje Grupe kroz promjenu opsega poslovanja posebno se odnosi na:
- dio integrirane distribucijske mreže RRG u Europi.
- prijenos udjela Grupe Renault u društvu Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) u Kini na društvo Dongfeng Motor Corporation i prestanak prodaje osobnih vozila pokretanih motorima s unutarnjim izgaranjem pod markom Renault na kineskom tržištu.
Ti će se planovi predstaviti predstavnicima zaposlenika u skladu s primjenjivim pravilnicima.
Procijenjeni trošak implementacije ovog plana iznosi otprilike 1,2 milijarde eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati