Porsche kakav niste vidjeli: Ovo je prvi i posljednji narodni auto iz Stuttgarta
PORSCHE je simbol prestiža i najpopularnijeg sportskog automobila na svijetu, ali svojedobno se razmišljalo i o Porscheu za narodne mase. Upoznajte ga.
Ekonomični Porsche za široke mase zvuči kao šala. Istina, Porsche je imao 924 kao nasljednika 914, ali sve to je daleko od C88. Model je to, odnosno, bolje rečeno, koncept koji je Porsche razvio na poziv kineske vlade za razvoj obiteljskog automobila.
Da, kineska država je još pozvala dvadesetak najpoznatijih brendova da im ponude obiteljski auto i prikažu ga na konferenciji u studenom 1994. godine u Pekingu. Najbolji od njih je trebao postati serijski model koji bi u kooperaciji proizvodio First Automotive Works, poznatiji kroz kraticu FAW.
U to vrijeme brojne su strane kompanije već bile prisutne na kineskom tržištu, gdje su u suradnji s lokalnim proizvođačima izrađivali modele prilagođene lokalnom tržištu. U to vrijeme kineske kompanije su tehnološki u potpunosti ovisile o stranim partnerima.
Kineska vlast je to odlučila promijeniti i od 1996. godine pokrenuti vlastitu proizvodnju u bar 3 kompanije, zajedno s proizvođačima dijelova. Istovremeno bi se ograničila mogućnost uvoza stranih roba. U drugoj fazi, od 2005. godine, kineska autoindustrija bi postala u potpunosti neovisna i počela izvoziti svoje modele u ostatak svijeta.
A na prije spomenutoj konferenciji odlučio se predstaviti upravo Porsche. Njihov koncept razvijen u svega četiri mjeseca nazvan je C88, gdje slovo C stoji logično za ime zemlje (China), a 88 znači sreću i bogatstvo u kineskoj kulturi. A taj "sretni“ Porsche trebao je ponoviti uspjeh bube na ideji da motorizira Kinu. Stoga je morao biti jeftin, robustan, prostran, udoban, te jednostavne arhitekture koja bi dopuštala laku prilagodbu proizvodnji kod kineskih partnera.
Tadašnji šef Porschea Wendelin Wiedeking objasnio je kako će od koncepta nastati tri modela. Prvi bi bio trovratni kompakt pokretan 1.1 benzincem od 48 KS u kombinaciji četiri-stupanjske automatike. Do 100 km/h bi stizao za 20 sekundi i stajao oko 45.000 CNY.
Drugi model bi pokretao isti motor, a radilo bi se o komfornijem kompaktu s pet vrata te karavanu. Veći i sporiji od prije spomenutog ovaj bi bio osjetno skuplja opcija. Konačno, tu je i najprestižniji model duljine 405 cm i širine 163 cm s 1.1 motorom ojačanim na 68 KS. Hvatao bi stotku, i to za 16 sekundi, a mogao bi potegnuti do 165 km/h. Potrošnja je bila ispod 6 l/100 km.
Zanimljivo, Porsche je tada na popis opcija uvrstio brojnu opremu poput ABS-a i zračnih jastuka, a ponuda bi uključivala i 1.6 atmosferski dizelaš od 70 KS. A taj treći model je zadovoljio sve sigurnosne i emisijske norme te je imao potencijal izvoza na ostala tržišta u razvoju.
Taj treći model je dobio zaobljeni dizajn za koji je Porsche vjerovao kako će biti svjež i u novom mileniju. C88 pritom iz razumljivih razloga ne bi nosio Porscheov logo. Plan je bio da C88 dosegne godišnju nakladu od pola milijuna primjeraka.
A na konferenciji usprkos brojnim funkcionalnim konceptima nije izabran pobjednik. Kineska vlast se zahvalila, a posljedica je da su brojni detalji s prikazanih koncepata, a posebno s C88, poslije viđeni na kineskim modelima, mišljenja su u Porscheu.
C88 je danas izložen u Porscheovom muzeju, a projekt je kasnije prodan u Indiju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati