Prvi električni Opel predstavljen je pred više od pola stoljeća, upoznajte ih sve

Prvi električni Opel predstavljen je pred više od pola stoljeća, upoznajte ih sve
Foto: Opel

PRVI električni Opel bio je Kadett.

Lansiranje nove električne Corse je odličan povod da se prisjetimo nekih od najznačajnijih Opela s električnim pogonom.

Plan je dobro poznat. Nakon Corse-e i plug-in hibrida Grandland X stiže električni Vivaro, a potom će i ostatak game biti osvježen. U Opelu potvrđuju tako i Combo-e, Zafira Life-e i Astru, a do 2024. svi će modeli osobnih automobila i lakih gospodarskih vozila biti elektrificirani.

Opel već više od pet desetljeća provodi istraživanja i razvija inovacije na području električnih pogonskih sustava i ima određenu dozu prednosti nad nekim rivalima. Upoznajmo neke od najznačajnijih elektrificiranih Opela u povijesti.

Još davne 1968. Kadett B Stir-Lec I nudio je princip „produživanja dosega“ koji će kasnije zaživjeti u produkcijskom obliku u Opel Amperi. Koncept Stir-Lec pogonilo je 14 olovnih akumulatora, a akumulatore je stalno napunjenima držao Stirlingov motor s unutrašnjim izgaranjem smješten straga.

Tri godine kasnije Georg von Opel, unuk osnivača tvrtke, postavio je šest svjetskih rekorda za električna vozila za upravljačem modela Electro GT koji je postizao 188 km/h pogonjen dvama elektromotorima snage 88 kW/120 KS. To je vozilo napajao paket nikal-kadmijskih akumulatora mase 590 kilograma te je uz stalnu brzinu od 100 km/h ovo vozilo imalo doseg od 44 km.

Između 1990. i 1997. otišlo se korak dalje programom Opel Impuls. Impuls I bio je vozilo utemeljeno na Kadettu koje je napajao istosmjerni elektromotor snage 16 kW uz upotrebu nikal-kadmijskih ćelija s tekućim elektrolitom. Imao je doseg od oko 80 km i najveću brzinu od 100 km/h. Uslijedio je Impuls II utemeljen na karavanskoj izvedbi Astre. Koristio je 32 olovna akumulatora za napajanje dva trofazna asinkrona motora, dajući ukupno 45 kW/61 KS. 

Od 1993. do 1997. traje prvi veći testni program za električna vozila s modelom Impuls III. Flota od deset automobila testirana je na njemačkom otoku Rügen i prijeđeno je više od 300.000 km. Pet vozila bilo je opremljeno nikal-kadmijskim baterijama (45 kW/61 KS), a drugih pet koristilo je natrij/nikal-kloridne visokoenergetske baterije (42 kW/57 KS). Svi su bili pokretani trofaznim asinkronim motorom.

 

Godine 1992. predstavljen je hvaljeni konceptni automobil Twin. Njegov trocilindrični benzinski motor zapremine 0,8 litara i snage 25 kW/34 KS služio je vožnji otvorenom cestom, dok bi električni pogon s dva hub-motora snage 10 kW/14 KS ušao u igru prilikom gradske vožnje. Vozač je bio smješten u sredini naprijed, dok su straga bila tri putnička sjedala.

Godine 1995. Opel je elektromobilnost doveo u segment komercijalnih vozila svojim konceptnim jednovolumenom Combo Plus koji je imao dvije visokoenergetske baterije od natrij/nikal-klorida, a koje su radile u kombinaciji s trofaznim asinkronim motorom snage 45 kW/61 KS.

Godine 2000. Opelov razvoj gorivih ćelija dospio je na ceste u obliku modela HydroGen1 na osnovi Zafire. Trofazni asinkroni motor snage 55 kW/75 KS i s 251 Nm osiguravao je uzorne performanse.Godine 2001. testni korisnici isprobali su flotu od 20 modela HydroGen3. Snaga je povećana na 60 kW/82 KS, omogućujući najveću brzinu od 160 km/h. HydroGen4 je imao 440 serijski povezanih gorivih ćelija, a raspolagao je sa 73 kW/100 KS, kratkotrajo i do 94 kW/128 KS.

Istovremeno je Opel razvijao vozila na baterijski pogon te je 2007. u Frankfurtu predstavio inovativni Flextreme Concept koji je imao električni pogon Voltec s produženim dosegom. Flextreme GT/E Concept predstavljen 2010. na ženevskom sajmu pokazao je kako se taj konceptni pogon može ugraditi u jedan automobil srednje veličine. Ubrzo je stigao serijski model, Ampera, prvi električni automobil za četvero putnika. Energiju za udaljenosti između 40 i 80 kilometara (ovisno o uvjetima vožnje) davala je litij-ionska baterija od 16 kWh koja je napajala elektromotor snage 111 kW/150 KS. Imao je i benzinski motor snage 63 kW/86 KS koji je služio za generatorski rad.

Godine 2016 stiže Ampera-e. Uz čisti električni doseg od 423 km koji je bio vodeći u segmentu (WLTP), Ampera-e, a 204 KS i 360 Nm osiguravalo uzornu dinamiku. Odličan uvod za dolazak električne Corse, ali i najavu novih modela.

Ubrzava od 0 do 50 km/h za 3,2 sekunde, a od 80 do 120 km/h stiže za 4,5 sekundi.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara