Testirali smo Corollu od 180 KS: Atraktivna, zabavna i štedljiva

Testirali smo Corollu od 180 KS: Atraktivna, zabavna i štedljiva
Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

NAJPOPULARNIJE ime u povijesti autoindustrije doživjelo je i svoje 12. izdanje, prvo bez dizelaša, ali i prvo s dva hibrida. Nakon slabijeg isprobali smo i tu, trenutno najjaču izvedbu.

Nakon druženja s limuzinskom Corollom složili smo se kako je napredak nove generacije više nego očit. Posebno je to vidljivo u atraktivnosti dizajna i kvaliteti izrade. A limuzina tu nije izuzetak jer i klasičan kompakt izgleda osjetno atraktivnije od prethodnika. Posebno u ovakvoj dvobojnoj crno-crvenoj kombinaciji s povećim 18-inčnim kotačima i zanosnim oblinama. Nakon dugo vremena sjedimo za upravljačem Toyote koja privlači poglede uz gore-dolje kimanje glavom, što bi značilo da ima prolaz.

Toyota nije samo odustala od konzervativnijeg dizajna već se odlučila dodatno distancirati karoserijske izvedbe. I to sprijeda što je recept koji nismo vidjeli kod rivala već godinama. Svaka čast. Recimo i kako Corolla u duljinu mjeri 4.370 mm, široka je 1.790 mm i visoka 1.435 mm.

Pogled unutra je identičan onomu limuzine uz jednu novost, polugice iza upravljača. Dakle, ocjena vrlo dobar na račun ergonomije i kvalitete izrade te mala packa u želji da vidimo malo više stila, barem na Sport izvedbi kakvu smo testirali. Ipak očekujemo malo više od promjene boje brzinomjera, a koja se nudi i na slabijem hibridu (Sport/Normal/Eco).

Jedini pravi problem nalazimo iza petih vrata. Prtljažnik je kapaciteta tek 313 l uz dodatni pretinac u podnici. Ali samo na lijevoj strani jer je desna rezervirana za - akumulator. Hm, pedesetak litara minusa u odnosu na benzinca nekima bi mogli zasmetati. Inače, stražnja klupa bit će prolazna za sve visine do nekih 180 cm, ostali će se češati u tapecirung krova. Oni nemaju ni izlaze ventilacije, a nismo pronašli ni USB konekciju za punjenje.

Pravi razlog testa krije se ispod prednjeg poklopca. Kako je Corolla postavljena na osjetno kruću osnovu s nižim težištem, na slabijem hibridu smo vidjeli da ima potencijala i za snažniji pogon. A to je hibrid koji kombinira usluge 2.0 benzinca i elektromotora i u maksimumu može dati 180 KS. Zvuči respektabilno na papiru, posebno kad se pročita da će 100 km/h uhvatiti za 7,9 sekundi.

Pridodamo li svemu prosječnu potrošnju od 3,8 l/100 km nitko se neće ni sjetiti pitati za dizelaša. I doista, praksa potvrđuje Toyota konačno ima vrlo sposobnog hibrida. A ono najbolje je da uz linearno ubrzavanje nema toliko „CVT dernjave“. Buke naravno ima, ali nekako se sad već možemo naviknuti. Maksimalac na 180 km/h ne bi trebao nikoga smetati, kao ni naš ostvareni prosjek od 5,9 l/100 km uz puno vožnje autocestom koja ubija hibride. Uz više pažnje mišljenja smo da se može i ispod 5,5 l/100 km, i to ako se puno vozi u gradu. A kad smo kod polugica za šaltanje „imaginarnih“ brzina one mogu pomoću u prolascima kroz kratke zavoje, ali u pravilu nisu previše korisne.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid kreće od 193.900 kn (Luna), testirana Sport izvedba stoji 212.900 kn, dok s dodatnom opremom u vidu navigacije, HUD sustava i manjih dodataka ide na preko 220.000 kn. Cijena uključuje popust i besplatnu metalik boju koja inače stoji 3.800 kn. Recimo i kako je slabiji hibrid dostupan od 165.900 kn, a na raspolaganju je i 5.000 kn bonusa u zamjeni "staro za novo".

Toyota Corolla je nesumnjivo odličan izbor bez obzira na motor. Vozite li često gradom svakako razmislite o hibridu, a ne želite li se odreći snažnih ubrzanja jači hibrid je jedina opcija. Ako je prostranost imperativ znajte da je u ponudi i karavan.

Cjenik Nova Corolla Hibrid by Index.hr on Scribd

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara