Testirali smo novu Toyotu Corollu u najpametnijem izdanju, evo kakva je

Testirali smo novu Toyotu Corollu u najpametnijem izdanju, evo kakva je
Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

NA RED je stigla 12. generacija najprodavanijeg modela na svijetu. Nema dizelaša, ali ima dva hibrida, puno opreme i tri karoserijske izvedbe. Više no dovoljno za uspjeh.

Za razliku od prethodne generacije podijeljene između Aurisa i Corolle, nova nastupa po starom sistemu. Sve izvedbe se zovu Corolla, a koju god karoserijsku izvedbu uzmete, dobro ste izabrali ako ste estet, jer Corolla sada konačno izgleda moderno i atraktivno. Nas je dopala limuzinska verzija i odmah nas iznenadila. Originalan prednji kraj razlikuje se vizualno od kompakta, a razvučena silueta otkriva kako je i međuosovinski razmak dodatno povećan. Da, iznosi čak 2700 mm, čime je Toyota jasno dala do znanja da će pokušati zadovoljiti apetite i onih koji bi htjeli Avensisa.

Corolla je (opet) atraktivna

S debelo preko 4,5 metara Corolla je sve samo ne malen auto. Velika je to limuzina koja dobro izgleda iz svakog ugla. Sprijeda i straga jednak potpis LED svjetala, otvora i kroma u mjeri koja nije neukusna, a zračnost iznad mesnatih kotača svedena je na minimum. Prije spomenuti kotači kreću od 15 inča, a ovisno o paketu skončat će na 18 inča promjera i mjerama 225/40. Tek da se zna.

Ovakav auto mora ponuditi i prostranu kabinu. Takva i jest, sprijeda vrlo ugodna s krajnje udobnim sjedalima. Straga tek malo manje mjesta za one više stasom gdje su atraktivni dizajn i nižu liniju krova doslovno glavama platili putnici. Zato za koljena mjesta u izobilju, a primjetna je i izdašna širina. Pohvale upućujemo i na razinu ergonomije, kako vozača tako i putnika. Pozicija za upravljačem je takva da niti nakon višesatne vožnje nema umora, a položaj tipki i pretinaca optimalan.

Središnji info zaslon je velik (8“) i čitak, ali s infotainmentom na engleskom jeziku. Ispred pak digitalni kokpit, višebojan i s mogućnosti individualizacije. A za razliku od Yarisa tu je i klasični "turceler", što nam se ipak više sviđa. Uostalom, Toyota nudi dovoljno čitak pokazivač koji vas usmjerava na štedljivu vožnju.

I još jedan detalj koji treba pohvaliti kod Toyote. Sve su tipke, uključujući one na upravljaču i vratima, osvijetljene, što danas ne nude ni skuplji igrači. A ako ćemo o manama, one se vide u detaljima. Iako je kabina kvalitetna, dojam je da nedostaje ono nešto zbog čega bi bila pamtljivija i malo prestižnija. A govorimo o najopremljenijoj Executive izvedbi.

Opreme definitivno ne fali, ali još uvijek fali malo mašte kod dizajnera interijera. A to je na kraju dana ipak manje zlo, ako se tako uopće može nazvati.

Hibridni imperativ

Odlučite li se za limuzinu, dvije su opcije, benzinska s 1.6 atmosfercem provjerene arhitekture te hibridna s 1.8 benzincem i elektromotorom s maksimumom od 121 KS. Pogon poznat iz Priusa već smo imali prilike dobro upoznati, no sada nam se učinio osjetno dotjeraniji. Najveća mana, buka, sada je osjetno manja, čak i kad se jako stisne gas.

 

Deklarirani prosjek je ispod 4 l/100 km i uhvatit ćete ga samo s perolakom nogom na gasu, planiranjem svih manevara i s puno sreće po pitanju drugih sudionika u prometu. Mi smo oko 700 km testnih vožnji bez puno pažnje završili na oko 5,5 l/100 km, što je jako dobar rezultat. Pritom je auto na autocesti pio i preko šest litara po putnom računalu, a u gradu smo znali gmizati i s manje od 4 l/100 km.

Pridodamo li svemu činjenicu kako Corolla sada koristi novu platformu puno čvršće konstrukcije te je nakrcana sigurnosnim sustavima, jasno je kako je automobil vrlo upotrebljiv. I dalje najveće prednosti pokazuje u gradu, ali sada ne posustaje ni na otvorenoj cesti - 11 sekundi do 100 km/h i 180 km/h maksimalca su fine vrijednosti, a imajte na umu kako uz Eco imate i Sport mod na raspolaganju, kada je Corolla još agilnija.

A cijena?

Dolazimo i do cijene. Klasična benzinska izvedba sa 132 KS snažnim atmosfercem kreće od 129.900 kn za baznu Terra razinu. Hibrid kreće od 174.900 kn (Luna) što je točno 19.100 kn više od ekvivalentnog benzinca s Multidrive S automatskim mjenjačem.

 

Toyota Corolla Sedan by Index.hr on Scribd

>> Katalog: Toyota Corolla Sedan

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara