Za Fiću i Stojadina ste čuli, a znate li za supersportsku Zastavu 5700 Iso?
ZASTAVA 5700 je najkraćim riječima jugoslavenski Ferrari s početka 1980-ih.
Malo koji automobil s ovih prostora je toliko uzburkao strasti kao ovaj Zastavin supersportaš. Posljednjih mjeseci renderi automobila pojavili su se u brojnim medijima. Kako službeni izgled promotivnih fotografija djeluje vrlo uvjerljivo, nije bilo razloga sumnjati u priču. A ona ide da je projekt supersportske Zastave skrivan punih 40 godina od javnosti. Također, napravljena su četiri prototipa, ali do danas im je izgubljen svaki trag. Priča završava informacijom kako je to tek jedan od niza projekata koje je kragujevačka Crvena Zastava započela kasnih 1970-ih, a koji nisu nikad ugledale svjetlo dana.
Pričamo li o Zastavi 5700 Iso recimo kako samo ime sugerira pogonski motor. Iza fenomenalnog dizajna krije se Fordov 5.7 V8 motor s oko 400 KS. Maksimalna brzina je 290 km/h, što je na razini tada najbržih automobila na svijetu.
U potrazi za točnom informacijom kontaktirali smo slovenskog dizajnera Andreja Trohu na čijoj stranici se nalaze spomenuti renderi. On je potvrdio kako su svi radovi njegovi i kako spomenuti projekt nema nikakve veze s proizvođačem iz Kragujevca. Naime, Zastavu 5700 Iso je osmislio prije dvije godine, kao dio njegove ideje stvaranja retro modela iz paralelnog svijeta. Dakle, Zastava 5700 Iso je isključivo plod njegove mašte, kao i priča koja prati ideju modela.
Andrej je dizajner u slovenskoj reklamnoj agenciji Klicaj, a 3D artom bavim se već više od 20 godina. Otkrio nam je tako što je bila inspiracija za ovaj automobil. “Kao i mnogi drugi Zastavini automobili, i 5700 ISo temelji na talijanskom dizajnu i tehnologiji. Konkretno na Iso Grifo koji je bio jedan od prvih istinskih muscle automobila u Europi.
U ovoj alternativnoj realnosti Jugoslavija je bila dobro funkcionirajuća federacija nacija, respektabilna ekonomska sila, slična današnjoj Kini. Zastava nije proizvodila samo "entry level“ vozila, već i vrhunske automobile. Zastava 5700 Iso imala je, kao što i samo ime govori, snažni 5.7-litreni Fordov motor, a "target grupa" bili su mladi bogati pojedinci s vilama na obali Dalmacije“, pojašnjava nam u šali Andrej.
U nastavku pogledajte još jedan "tajni" projekt Zastave koji je trebao biti daleko ozbiljniji kamionet od Zastave 101 Poly.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati