Kako spriječiti prejedanje na dijeti?

Foto: Shutterstock


GLADOVANJE je za vrijeme dijete gotovo neizbježna posljedica smanjenog unosa kalorija, što svakako moramo učiniti ako se želimo riješiti viška kilograma. Ako ste odlučili biti na dijeti i napraviti neke značajnije rezultate, budite spremni da ćete barem jedan period patiti i biti gladni.

Iako ste se pomirili s činjenicom kako neko vrijeme nećete uživati u hrani, mogućnost od prejedanja postaje vrlo velika ako za vrijeme dijete dozvolite da vam se često događa preveliki osjećaj gladi. Osim što tolika količina hrane može značiti korak unazad, isto tako nakon nekoliko epizoda pomahnitalog prejedanja često dolazi do odustajanja od samog procesa.

Najčešća greška koja vam može upropastiti dijetu prije nego što uopće počnete mršaviti jest preveliki deficit kalorija. Ekstreman početak s premalo hrane gotovo uvijek znači i vrlo brzi kraj dijete. Takva nagla promjena u unosu kalorija često je razlog jo-jo efektu, a i dugoročno gledano takav način gubitka kilograma nije zdrav. Unos kalorija treba postepeno spuštati, tijelo će vrlo brzo početi trošiti uskladištene masne stanice, a i na taj način se glad ne bi trebala javljati u samim počecima dijete.

Ako vam je teško živjeti s malo hrane, postoji mogućnost da donekle ublažite vašu dijetu povećanjem aktivnosti. Dodatnom potrošnjom kalorija na treningu omogućit ćete sebi nešto više prostora za veći unos hrane na dijeti i samim time smanjiti potrebu za prejedanjem. Što više kalorija potrošite tjelovježbom, toliko ćete moći više jesti i lakše mršaviti.

Poznato je u ljudskoj psihologiji kako za nečim čeznemo još više baš u onim trenucima kada nam je isto zabranjeno. Iako inače možda i niste neki ljubitelj primjerice kolača, za vrijeme dijete sve što je zabranjeno biti će vam neodoljivo, pa tako i kolači koji vam prije nisu bili posebno primamljivi. Kako bi spriječili prejedanje možete napraviti još jedan mudar potez- ne kupovati, odnosno ne držati u vašoj kuhinji ništa od "zabranjenih" namirnica. Za vrijeme dijete biti ćete u iskušenju posegnuti za bilo čim što je zabranjeno, a ako ništa od toga trenutno nemate pri ruci- nećete.

Mršavljenje i dijete često neuspijevaju upravo zbog toga što osoba izgubi kontrolu, stoga je izuzetno važno planirati prehranu na taj način da se to ne dogodi. Osim gore navedenih smjernica, postoje mnoge druge metode koje mogu ublažiti osjećaj gladi: pranje zubiju kada se javlja potreba za hranom, ispijanje veće količine vode ili primjerice planirani "cheat" dani kada si kontrolirano dozvolite veću količinu hrane i pojedete što god vas je volja. Na dijetu i mršavljenje gledajte kao na maraton, a ne sprint.

 
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara